۶۰ هزار بیکار در سامانه کارورزی ثبت نام کردند

    کد خبر :49958

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار از ثبت‌ نام بیش از ۶۰ هزار نفر واجد شرایط تاکنون در سامانه کارورزی خبرداد و اظهارداشت: افزایش میزان اشتغال ‌پذیری نیروی کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی از جمله دستاوردهای مهم این طرح است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه با رادیو ضمن اشاره به این جمله که وزارتخانه مربوطه از ابتدای سال جاری برنامه ای با عنوان کارانه اشتغال جوانان (کاج) را در سطح کشور کلید زده است، افزود: طرح «ارائه مشوق های بیمه ا ی کار فرمایی برای ایجاد اشتغال» از جمله بخش های مهم این برنامه است.

عیسی منصوری همچنین با بیان اینکه طرح کاج موجب اشتغال پذیری در جامعه می شود، اظهارداشت: در طرح کارورزی به جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی که تمایل دارند برای کسب مهارت های لازم فنی و کارآفرینی و شناساندن توانایی خود به کارفرمایان در دوره های کارورزی وارد شوند از کمک هزینه آموزشی بهره مند خواهند شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مشوق کار فرمایی نیز گفت: کارفرمایان بنگاه های فعال اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی در صورت جذب و بکارگیری جوانان دانش آموخته دانشگاهی از بین گروه هدف طرح برای مدت یکسال مشمول مشوق بیمه ای کارفرمایی شده و سهم بیمه مزبور از سوی دولت پرداخت می شود.

وی افزود: کارفرمایانی که کارورزان دارای گواهی معتبر موضوع بند یک این طرح را جذب کنند بابت همان کارورزان و در چارچوب آئین نامه اجرایی ماده 71 قانون برنامه ششم توسعه به مدت دو سال از مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار خواهند شد.

منصوری در ادامه از ثبت‌ نام بیش از 60 هزار نفر واجد شرایط تاکنون در سامانه کارورزی خبرداد و اظهارداشت: افزایش میزان اشتغال ‌پذیری نیروی کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی از جمله دستاوردهای مهم این طرح است.

وی گفت: در این طرح تاکید بر پیوند میان کارورز و محیط کار است و کارورزان باید در طول دوره کارورزی آموزش های لازم را فراگرفته و با محیط واقعی کسب و کار آشنا شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید