اصلاح قیمت داروهای تولید داخل/نگران کمبود دارو نیستیم

    کد خبر :499447

وزیر بهداشت، بر حمایت از صنعت داروسازی کشور تاکید کرد و گفت: نگرانی از بابت کمبود دارو در سال آینده نداریم.

سعید نمکی، در حاشیه مراسم معرفی و تقدیر از توانمندی های صنعت داروسازی و مکمل تغذیه ای در کشور، که در محل هتل المپیک تهران برگزار شد، اظهارداشت: در زمینه کمبود دارو مشکل حادی نداریم و به کمک تولیدکنندگان و واردکنندگان برنامه‌ریزی‌های برای سال آینده انجام شده است.

وی تاکید کرد: ما باید به صنعتگران داخلی کمک کنیم تا پول مواد تولید شده را در اسرع وقت دریافت کنند، به دلیل چرخه معیوب پول در نظام بیمه‌ای با مشکلاتی در صنعت دارو مواجه هستیم و با برنامه‌ریزی انجام شده به دنبال اصلاح این چرخه هستیم.

نمکی در خصوص بحث قیمت گذاری دارو، گفت: همکاران در حال انجام کارهای کارشناسی در زمینه قیمت گذاری دارو هستند تا بتوانیم قیمت واقعی دارو را مشخص کنیم و تولیدکنندگان با فروش دارو با قیمت پایین ضرر نکنند.

وزیر بهداشت گفت: در سال آینده افزایش قیمت دارو به شکل غیرمنتظره نخواهیم داشت و با شیب گذشته قیمت دارو افزایش خواهد یافت اما تنظیم قیمت باید به گونه ای باشد که به بیماران و تولیدکنندگان فشار وارد نشود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تسهیلات ارزان قیمت بانکی به تولید کنندگان اختصاص یابد.

نمکی در خصوص تصمیم مجلس در زمینه تخصیص نیافتن ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی، گفت این خبر را نشنیده‌ام اما بنا نبود برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی از ارز آزاد استفاده کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید