تمرکز سونی بر بازار تراشه در پی کاهش تقاضا برای خرید PS4

    کد خبر :499328

سونی با بالاتر بردن تعداد افرادی که می‌خواهد در سال جاری استخدام کند، تلاش می‌کند که تا سهم بیشتری را از صنعت تولید تراشه به دست بیاورد.

سونی اعلام کرده است که ۴۰ درصد از مهندسان جدید خود را که در ژاپن استخدام می‌کند، مامور خواهد کرد که تمرکز خود را طی دو سال آینده روی صنعت تراشه و به‌خصوص حسگرهای تصویربرداری معطوف کنند؛ چرا که این تجارت به‌خاطر کاربرد در دستگاه‌های مختلف، از اتومبیل‌ها گرفته تا تلفن‌ها، روز‌به‌روز در حال رشد و پیشرفت است. این تخصیص نیرو در راستای برنامه‌ریزی‌های این شرکت برای سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد ین (برابر با ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار)، یا نیمی از هزینه‌های سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده توسط گروه روی حسگرهای تصویربرداری در عرض سه سال (تا مارس ۲۰۲۱) انجام می‌شود.

سونی بیش از نیمی از بازار حسگرهای تصویربرداری را برای تلفن‌های هوشمند در اختیار دارد و این تجارت، مهم‌ترین عامل برای تغییر موضوع و سازماندهی مجدد این گروه بزرگ تولیدی است که در دوران اوج خود، جهان را به سمت استفاده از گجت‌های بازار مصرف‌کننده هدایت کرد.

سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند تا منبع دیگری برای سوددهی بیابند، چرا که به نظر می‌رسد فروش دستگاه‌های بازی سونی روبه‌افول گذاشته است و کنسول پرطرفدار پلی‌استیشن 4 (PS4) به سال‌های پایانی عمر خود نزدیک می‌شود. سونی، چشم‌انداز سود سالانه‌ی خود را برای حسگرهای تصویربرداری در این ماه تا ۱۳۰ میلیارد ین کاهش داده که تنها ۱۵ درصد از سود کل این گروه را شامل می‌شود: این کاهش نتیجه‌ی کاهش تقاضای جهانی برای خرید گوشی‌های هوشمند است.

سونی تصمیم گرفته است که ۳۲۰ مهندس جدید در سال جاری در ژاپن استخدام کند؛ درحالی‌که در سال ۲۰۱۸ تنها ۲۵۰ نفر را استخدام کرده بود. آمارها شامل افرادی که در واحدهای خارج از ژاپن مشغول به کار می‌شوند، نیست.

سازندگان تراشه، ضمن نگاه به فناوری‌های جدید مانند شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم (5G) و هوش مصنوعی برای پیشرفت و ارتقای صنعت، همچنان برنامه‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت خود را حفظ می‌کنند. در همین راستا، شرکت SK Hynix، شرکت تجهیزات نیم‌رسانای کره‌ای نیز چند روز پیش اعلام کرد که قرار است بودجه‌ای برابر با ۱۰۷ میلیارد دلار را برای ساختن چهار کارخانه‌ی تراشه‌ی حافظه در کره‌جنوبی تخصیص دهد که از ابتدای سال ۲۰۲۲ به بهره‌برداری خواهند رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید