شورای پروانه ساخت، فیلمسازان را بلاتکلیف کرد

    کد خبر :499245
فیلمسازان

از ۲۶ دی ماه که آخرین جلسه شورای پروانه ساخت تشکیل شده تا امروز که ۴۵ روز از آن می گذرد، هنوز جلسه جدیدی برگزار نشده. فاصله ای طوالنی میان دو جلسه این شورا که سابقه نداشته است. هرچند همزمانی بهمن ماه با جشنواره فیلم فجر ۳۷ و درگیری بعضی از اعضای این شورا در آن هم در به تعویق افتادن جلسه جدید این شورا موثر بوده است.

حسین کرمی از اعضای شورا امسال عضو هیات انتخاب جشنواره فجر بود. ضمن اینکه در میان اعضا چهره هایی مثل جمال شورجه هم مشغول آماه سازی مقدمات ساخت کاری هستند که موجب می شود از شرکت در جلسات این شورا بازبمانند. مسئله ای که به نظر می رسد در چینش اعضای دور بعدی باید مورد توجه قرار گیرد. بویژه وقتی بدانیم در جلسات آخر این شورا شورجه و کرمی جزو غایبان بودند.

مسئله مهم اما آنجاست که تعدادی از فیلمسازان با وجود مهیا بودن همه شرایط تولید، در این یک ماه و نیم گذشته چشم انتظار گردهمایی و اعلام تصمیمات اعضای این شورا بوده اند تا فیلم خود را کلید بزنند. انتظاری که به از دست رفتن فصل و مشکل در انعقاد قراردادها نیز منجر می شود.

ضمن اینکه ظاهرا تشکیل جلسه این شورا همچون جلسات شورای صنفی نمایش که به طور ثابت دوشنبه ها تشکیل می شود، در روزهای چهارشنبه برگزار می شود، اما اعلام اخبار خروجی آن گاه با تاخیرهای چند روزه صورت می گیرد. مسئله ای که فیلمسازان و پروژه های سینمایی که درخواست پروانه نمایش داده اند را با سردرگمی مواجه می کند.

اعضای شورا را جمال شورجه، مسعود نقاش زاده، محمود اربابی، حسن بلخاری، حسین کرمی، منوچهر شاهسواری و مازیار میری تشکیل می دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید