تعاونی‎ها با ۲۰ میلیون شغل ایجاد می‌کنند ولی دولت حمایت نمی‌کند

    کد خبر :49920

رئیس اتحادیه تعاونی‌های تولیدی کشور با بیان اینکه تنها راهکار توسعه تولید و ایجاد اشتغال جلوگیری از قاچاق کالاست گفت:بخش تعاون بهترین ظرفیت برای ایجاد اشتغال با کمترین هزینه است. متأسفانه مسئولین حمایت لازم از این بخش را ندارند.

علیرضا مرادی در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، با تأکید بر اینکه اکثر تعاونی های تولیدی با ظرفیتی کمتر از 25درصد فعالیت دارند گفت: متأسفانه ورود کالاهای قاچاق مشابه داخلی، کمر تولید ملی را شکسته است.دولت هیچ اقدامی برای جلوگیری از ورود قاچاق کالا نکرده است.علی رغم تأکیدات مقام معظم رهبری بر جلوگیری از ورود قاچاق کالا و جلوگیری از واردات مشابه داخلی اما اکثر بنگاه های ما به خاطر واردات بی رویه رو به تعطیلی است و مشاهده می کنیم که آن دسته از کارگاه هایی که با ظرفیت پایین هم فعالیت می کنند با مشکل فروش کالای خود روبرو هستند.

وی ادامه داد: بخش تعاون بهترین ظرفیت برای ایجاد اشتغال با کمترین هزینه است. متأسفانه مسئولین حمایت لازم را از این بخش برای توسعه اشتغال و تولید ملی ندارند. ایجاد اشتغال یکی از مواردی است که از طریق تعاون می تواند نتایج خوبی داشته باشد. پیشنهادهای مختلفی برای توسعه این بخش به معاونت تعاون ارائه کردیم اما مورد توجه قرار نگرفت. ایجاد شغل در بخش تعاون با هزینه ای حدود 20میلیون تومان امکان پذیر است. طرح های اشتغالزایی بخش تعاون را ارائه کردیم تا در این راستا با حمایت دولت از طریق منابع لازم بتوانیم شغل ایجاد کنیم اما هیچ حمایتی صورت نگرفته است. امیدواریم در دولت دوازدهم این مووضع تسهیل یابد.

مرادی گفت: به طور مثال در حال حاضر دولت به تعداد زیادی از بیکاران متناسب با شرایطشان مقرری بیمه بیکاری پرداخت می کند. پیشنهاد دادیم که این مبلغ از سوی دولت به کارفرما برای مدت 2سال به کارفرما پرداخت شود تا نیروها را جذب کند.پرداخت این مبلغ به مدت 2سال انگیزه خوبی برای کارفرمایان است. اما متأسفانه دولت موافقت نکرد. با این کار علاوه بر اینکه نیروی کار دارای سابقه کار می شد و تخصص و مهارت لازم را کم می کرد، بعد از گذشت 2سال هزینه های دولت در پرداخت مقرری بیمه بیکاری نیز کاهش می یافت.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های تولیدی کشور درباره تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی تسهیلات به بخش تولید افزود: در جریان هیچ گونه تسهیلاتی که سرمایه در گردش تعاونی‌های تولیدی را تأمین کند، نیستیم و اگر تسهیلاتی دولت ارائه کرده به بخش تعاون نبوده است. دولت باید درکنار جلوگیری از قاچاق کالا و واردات بی رویه با کاهش سود بانکی شرایط را برای توسعه تولید مهیا سازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید