پوتین: به دنبال تشکیل کارگروه‌هایی برای عادی سازی اوضاع سوریه هستیم

    کد خبر :498408
پوتین

رئیس جمهوری روسیه از ایده تشکیل هیئت‌هایی برای عادی سازی اوضاع سوریه بعد از پیروزی بر داعش و خروج تمام نیروهای خارجی از این کشور سخن به میان آورد.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امروز (پنج‌شنبه) اظهار کرد، در خصوص کارگروه‌ها ما ایده‌ای در زمینه تشکیل ساختاری عملی برای عادی سازی اوضاع سوریه بعد از نابودی و ریشه کنی آخرین کانون‌های تروریستی داریم و قبل از هر چیز سوریه و رهبری آن و دیگر گروه‌های مربوطه باید در آن مشارکت کنند.

این در حالی است که وزارت خارجه روسیه نسبت به تلاش‌های گروه‌های تروریستی برای توسعه منطقه تحت نفوذ خود در ادلب واقع در شمال غرب سوریه و تسلط بر کل این استان هشدار داد.

این وزارتخانه افزود، فرماندهی میدانی شورشیان در راستای بازسای ساختار گروه‌های هم‌پیمان هیئت تحریر الشام با هدف تقویت توانمندی هجومی آن در محورهای حلب، حماة و کوه‌های لاذقیه تلاش می‌کند و افراد مسلح در تلاش هستند بر کل استان ادلب تسلط یابند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار کرد، افراد مسلح تحریر الشام یا النصره مهمترین تهدید بر امنیت و ثبات سوریه هستند و تقریبا بر منطقه کاهش تنش در ادلب تسلط یافته‌اند. تعداد نقض‌های توافق آتش‌بس کاهش نداشته است.

این سخنگو همچنین گفت، مسکو شروع تخلیه ساکنان اردوگاه الرکبان و برچیدن آن را ضروری می‌داند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید