سردار سلیمانی: ۱۰ دلیل برای شکست دشمن مقابل ‌ایران دارم

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ۱۵:۳۵
    کد خبر :498281
سردار سلیمانی

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: شکست دشمن در مقابل ما حتمی است و ۱۰ دلیل برای شکست دشمن دارم و یکی از دلایل شکست دشمن روحیه استکباری دشمن و تحقیر ملت‌هاست.

‌سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی صبح امروز در اجلاسیه نهایی کنگره 6 هزار و 500 شهید استان کرمان که در محل مصلی بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم اظهار داشت: خداوند را سپاسگذارم که در کنگره‌ای حضور دارم‌ به یاد 6500 شهیدی که در بستر لشکر 41 ثارالله جنگیدند و جاودانه شدند برگزار شده است.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران این کنگره عمیق به نیابت از همه مردم کرمان گفت: دست مقام معظم رهبری را به واسطه بیانات ارزشمندشان در طلیعه این کنگره می‌بوسم و برای ایشان طول عمر خواستارم.

به گزارش تسنیم،فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در راستای برگزاری این کنگره اقدامات ارزشمندی انجام شده است بیان کرد: برنامه‌های ارزنده‌ای در این کنگره اجرا شد که قابل درس بود و ارزش پاسداشت شهدا به این کنگره‌هاست.

سرلشکر سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه ‌علمای کرمان در صدر مجاهدت‌ها در قبل و بعد از انقلاب بودند، تصریح کرد: ‌در زمان دفاع مقدس اغلب علمای کرمان یا فرزندانشان در دفاع مقدس شرکت کردند و به شرف جانبازی نایل آمدند یا اغلب آنها افتخار پدر شهید پیدا کردند.

وی با بیان اینکه کرمان در دفاع مقدس نقش بزرگی داشت، اضافه کرد: ‌استان کرمان در دفاع مقدس دارای جمعیتی بیش از یک میلیون ‌ نفر ‌بود که بالغ بر 120 هزار رزمنده را به دفاع مقدس اعزام کرد و سهم کرمان سهم ارزنده‌ای به نسبت جمعیت در دفاع مقدس است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه استان کرمان در ابعاد گوناگونی حتی در بحث دفاع از ولایت چه در دوره امام (ره)‌ و چه در دوره ‌‌امام خامنه‌ای کرمان در پیروی تأثیر تبلیغ این جایگاه نقش مهمی داشت، گفت: اولین منبری که بحث مرجعیت مقام معظم رهبری را در ابتدای رهبری اعلام کرد منبر کرمان بود.

وی با اشاره به اینکه ‌تهدید دشمن برای مردم ایران به فرصت تبدیل شد، گفت: ‌ملت ایران در دوران دفاع مقدس توانست ‌بحران ‌جنگ را به دو نتیجه ارزشمند تبدیل کند.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه در هر جامعه‌ای اگر کسی بخواهد فرهنگ یک جامعه نمایان و ماندگار شود باید در ارزش‌هایی که در فرهنگ آن جامعه اثرگذار بوده تاکید کند تصریح کرد: هیچ چیز به اندازه دفاع مقدس اثرگذاری بر جامعه را ندارد.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک گنجینه تمام عیار است گفت: دلیل تاکید بر استمرار کنگره‌های دفاع مقدس، شهدا و راهیان نور این است که دفاع مقدس ویژگی‌هایی دارد که در دیگر آثار انقلاب به این جامعیت وجود ندارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ‌که انقلاب اسلامی موفق شد ساختار رژیم ستمشاهی را سرنگون کند افزود: آنچه که در تبدیل شدن جنگ تحمیلی به فرصت در کشور ما موثر بود و توانست در درون این جنگ نتیجه‌های مهمی در بعد فرهنگی به ظهور برساند، دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس در زدودن فرهنگ منحوس پهلوی بسیار موثر بود بیان کرد: امروز در سراسر کشور مزارهای پرافتخار شهدا قرار دارد که در احیای ارزش‌های دینی بسیار موثر است.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه دفاع، مقدس انقلابی در کنار انقلاب بود عنوان کرد: مظهر اساسی انقلاب فرهنگی دفاع مقدس بود و دفاع مقدس قدرت دین و اتکا به دین را نشان داد.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس مدرسه شد گفت: مدافعین حرم از دفاع مقدس درس گرفتند و اگر دفاع مقدس ‌و فرهنگ دفاع مقدس نبود بعید می‌دانم دفاع از حرم به این زیبایی انجام شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه عطش دفاع مقدس وجود داشت که این غلیان روحی در جوانان ما ایجاد شد افزود: جوانان ما اصرار بر حضور در جمع مدافعان حرم را داشتند و دفاع از حرم، دفاع از انسانیت است.

وی با اشاره به اینکه شهید خود را از نعمت‌های مادی و معنوی محروم می‌کند برای آن چیزی که بر آن مقدم است بیان کرد: اینکه گفته می‌شود شهید قبل از شهادت و ریختن خونش به فیض شهادت رسیده ‌بسیار تعبیر با ارزشی است.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه شهید فارغ‌التحصیل می‌شود و زحمت‌هایی برای این فارغ‌التحصیلی می‌کشد افزود: این بیان ما به این دلیل است که علمای بزرگ ما بین علم به خدا و شهادت ربط دادند و معرفت شهید را بالاترین معرفت می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه شهدا خود را فراموش کردند و خدا را یاد کردند و شرط یاد کردن معنوی این است که انسان بنده خدا شود و خود را فراموش کند افزود: شهید هر دو جهاد را با هم انجام داد و پیروز شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه در شب‌های عملیات به چشم خود دیدیم که تمام محاسبات ما به هم خورد اما شهدا در عملیات والفجر هشت آرام آرام به سمت اروند رفتند بیان کرد: آن چهره‌ها دیدنی بود، شهدای ما چهره خندانی داشتند، از دشمن نترسیدند و در دل شب وارد رودخانه‌ای شدند و نهراسیدند.

وی با بیان اینکه فکر این کار هم التهاب و اضطراب دارد اما من هیچ بی‌تابی و ترسی در شهدا ندیدم گفت: شهدا شوق به وصل با خدا داشتند، «نان دهی از بهر حق نانت دهند/جان دهی از بهر حق جانت دهند» و شهدا جان دادند و جاودانه شدند.

سرلشکر سلیمانی تاکید کرد: اگر امروز مردم با توجه به تمام مشکلاتی که دارند پای انقلاب ایستادند، مشکلات را از انقلاب و رهبری جدا کرده و با تمام وجود از انقلاب حفاظت می‌کنند به دلیل همین فداکاری‌های شهدا درگذشته بوده است؛ مردم ما امروز خود را مدیون شهدا می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه ما پیروز شدیم و در طول چهل سال انقلاب جز پیروزی چیزی کسب نکردیم افزود: در صحنه‌های مختلف انقلاب اگر چه خسارت‌های مادی دیدیم اما پیروز واقعی میدان ما بودیم چرا که انقلاب ما تمام بحران‌ها را به فرصت تبدیل کرد و اگر این اتفاقات در هر جای دنیا بود آن نظام ساقط می‌شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه افکاری وجود دارد که دنبال تشکیک در بین مردم است و دانسته یا نادانسته به‌دنبال شبه‌افکنی و تخریب نسبت اسلام و انقلاب هستند گفت: قابل اثبات است که آنچه که ایران را پیروز انقلاب کرد اسلام بود.

وی با اشاره به اینکه تاکید امام و رهبری بر اسلامیت همین است که اگر تاسی به اسلام نباشد این پیروزی‌ها اتفاق نمی‌افتد گفت: در سطوح عالی نظام، امکان ندارد که تصمیمی اجرایی شود و منافع ایران در آن نباشد چون اسلام در آن نقش دارد.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه کسانی که حرف از ملی‌گرایی می‌زنند بروند تحقیق کنند و ببینند که استراتژی دو کشور عراق و ایران قبل از انقلاب مقابله و رویارویی با هم بود و عراق یک دشمن برای کشور و ملت ما بود و به همین دلیل جنگ سنگینی علیه کشور ما اتفاق افتاد گفت: صدام توانست مردم عراق را با فشار و اعدام وادار به یک جنگ هشت ساله کند.

وی با عنوان اینکه این جنگ هزاران شهید برای ما داشت و میلیاردها دلار خسارت به کشور ما وارد کرد گفت: اما امروز در نگاه دو ملت، عراق از قلعه دشمنی با ایران به قلعه دوستی تبدیل شده‌ و ملت عراق امروز یک دژ مستحکم برای دفاع از ملت ایران هستند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه عراقی‌ها توانستند آمریکا و داعش را از کشورشان بیرون کنند که این مسئله یک منافع ملی برای ایران هم است افزود: این قدرت اسلام است که ملت‌های مسلمان متحد می‌شوند و بر دشمن هجوم می‌برند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب که شد جریان‌های اسلامی شکل گرفت تصریح کرد: اگر سدی مانند جریان‌های اسلامی در مقابل دشمن نبود، رژیم صهیونیستی و خون‌آشام صفت از هیچ کوششی برای دشمنی با ما درنگ نمی‌کرد و ما را آزاد نمی‌گذاشت.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه وجود قدرت ارزشمندی مانند حزب‌الله مانع دشمن و باعث اغلب پیروزی‌هاست، گفت: امروز توان تحمل دشمن در جنگهای علیه لبنان حتی به دو روز هم نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه چرا اینقدر اصرار بر برجام 2 دارند، تصریح کرد: این برجام یک برجام سه ضلعی است که هدف اصلی آن خشکاندن جریان‌های اسلامی و هدف نهایی آن نابودی ایران است که به واسطه آن اسلام را نابود کنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در حادثه تروریستی زاهدان دیدیم پسمانده‌های جریان وهابی یهودی چه عمل ناجوانمردانه‌ای انجام دادند عنوان کرد: تصور نکنید عدد آنها خیلی بود.

وی با اشاره به اینکه هیچ قدرتی به جز قدرت اسلام نمی‌توانست در مقابل دشمن بایستد افزود: در عراق فقط حدود 4 هزار انتحاری داشتند و با تکبیر و الله اکبر انتحار می‌کردند.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی توانست ایران را بیمه و قدرتمند کند و به ایران عزت ببخشد گفت: یکی از شاهکارهای ایران بود که کشور ما را مهد اسلام و اسلام را پشتوانه ایران قرار داد و این راهکار بزرگ امام(ره) بود.

وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها این نکات را نادانسته تضعیف می‌کنند افزود: هیچ کشوری امروز به اندازه ایران در منطقه قدرت و اقتدار ندارد و عوامل قدرت ما زیاد هستند اما به این نکته توجه داشته باشید که امام(ره) قدرت مادی نداشت اما شاه یک کشور را مورد خطاب قرار می‌داد و هیچ هراسی نداشت.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مدرس در مقابل رضاخانی که سراسر قدرت بود هیچ نداشت اما مدرس بود افزود: امروز همه می‌بینیم که ترامپ خطاب به عربستان گفت اگر ما دو روز نباشیم شما هیچ ندارید و خطاب به اروپا گفت اگر هزینه‌های ما را ندهید نمی‌توانیم از شما حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه خیلی کشورها مال و پول دارند اما کتوله‌های سیاسی هستند که در حقیقت هیچ چیز ندارند بیان کرد: اقتدار به چهار ویژگی بر می‌گردد و اگر کشوری این چهار ویژگی را داشته باشد می‌توان گفت آن کشور اقتدار دارد.

سرلشکر سلیمانی با عنوان اینکه عامل اساسی در اقتدار ایران تمسک به اسلام و مذهب است گفت: دارا بودن رهبری حکیم از عوامل قدرت ایران است چرا که فهم و اراده و تقوای رهبر بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه ما در هر دو دوره امام(ره) و امام خامنه‌ای فضائل الهی را دیدیم که مهم‌ترین عامل اقتدار نظام است افزود: وجود انسان‌های فداکار و ایثارگر نیز یکی از عوامل اقتدار نظام ماست.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دفاع فقط یک نیروی مسلح دولتی نیست گفت: اگر ملت پشتوانه ارتش قرار گرفت آن وقت آن ارتش کارش را به خوبی انجام می‌دهد.

وی عامل چهارم را ارعاب و ترساندن عنوان کرد و افزود: دشمن سعی می‌کند با لشکرکشی و ساز و کارهای خود و اتحاد سازی‌های ناپایدار ترس ایجاد کند و تلاش می‌کند تا وابستگی ایجاد کند و این وابستگی برای اثرگذاری و فروپاشی است.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه عربستان به دلیل اینکه در وضع خود ناپایدار است به آمریکا متصل شده و وابسته است گفت: اما باید بدانند که همین آمریکا وقتی منافعش را در خطر دید آنها را نابود می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا خیلی سعی کرد ملت ایران را به روش‌های مختلف بترساند اما ملت نترسیدند و در سینه او فرو رفتند افزود: شکست دشمن در مقابل ما حتمی است و 10 دلیل برای شکست دشمن دارم و یکی از دلایل شکست دشمن روحیه استکباری دشمن و تحقیر ملت‌هاست.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در همه جا می‌بینیم که ترامپ ملت‌ها را تحقیر می‌کند، منابع کشورها را می‌گیرد تصریح کرد: روحیه استکباری جزو ذات دشمن بوده و نادیده انگاشتن ملت‌ها و منافع کشورها دلیل دوم شکست دشمن است.

وی با اشاره به اینکه در مصر انقلاب مردمی اسلامی اتفاق افتاد اما آمریکایی‌ها آن را به شکست رساندند و رهبران اسلامی را به زندان انداختند گفت: سرمایه‌گذاری بر حکومت‌های نامشروع دلیل سوم شکست دشمن است.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه امروز خیلی از نظام‌هایی که در منطقه ما هستند نامشروع بوده و هیچ یک از اصول انسانی در آنها رعایت نمی‌شود گفت: اما همین حکومت‌های استکباری دم از حقوق بشر هم می‌زنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید