سوپراسپرت جدید جینتا معرفی شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۵۴
    کد خبر :498181

شرکت جینتا سوپراسپرت جدید خود را معرفی کرده که نسخه‌ای شهری از خودرویی مسابقه‌ای است. این خودرو می‌تواند به سرعت ۳۳۰ کیلومتربرساعت دست یابد.

خودروسازان اصولا قبل از اینکه خودرویی معرفی کنند، اخبار جاسوسی و عکس‌های تیزری از خودروِ مرتبط را منتشر می‌کنند تا انتظارها را بالا ببرند. بااین‌حال، شرکت جینتا در سکوت کامل، فرایند ساخت سوپراسپرت جدید خود را دنبال می‌کرد و اکنون همگان را غافلگیر کرده است. قابلیت‌های فنی این خودرو نتیجه‌ی یک دهه زحمات مهندسان با حمایت لارنس تاملینسن، مدیرعامل این برند و قهرمان سابق مسابقه‌ی لمان است.

سوپراسپرت جدید جینتا که نام و قیمت دقیقش در نمایشگاه ژنو اعلام خواهد شد، خودرویی با ارتفاع کم و طراحی تهاجمی است که درعین‌حال، قابلیت‌های کوپه‌ی شهری موتورجلو را هم دارد. این خودرو از بدنه‌ی منحصربه‌فرد فیبرکربنی با شاسی لوله‌ای بهره می‌برد که درکنار سایر خودروهای مسابقه‌ای شرکت تولید شده است. ویژگی‌های آیرودینامیکی این خودرو هیچ وجه‌ اشتراکی با خودروهای شهری ندارد.

پیشرانه‌ی ۸‌ سیلندر ۹۰ درجه‌ی این خودرو که از فرایند ماشین‌کاری CNC روی شمش آلومینیوم ساخته شده و وزن سبک و دوام فراوانی دارد، با حجم ۶ لیتر، ۶۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. جعبه‌دنده‌ی محصول انحصاری شرکت و از نوع ۶ دنده‌ی مسابقه‌ای سکوئنشال به‌همراه پدال تعویض‌دنده پشت فرمان است. جعبه‌دنده و دیفرانسیل در یک پوسته قرار گرفته‌اند و به‌همراه بسته‌ی کلاچ‌های چندصفحه (Multi Plate) و میل‌گاردان فیبرکربنی، وظیفه‌ی انتقال‌ قدرت را برعهده دارد. موتور خودرو از سیستم روغن کارتل‌ خشک بهره می‌برد و به‌وسیله‌ی دریچه‌‌ی گازهای مخصوص جینتا تغذیه می‌شود.

وزن خودرو با احتساب موتور فقط ۱,۱۵۰ کیلوگرم است. این وزن از نزدیک‌ترین رقبای جینتا حداقل ۱۵۰ کیلوگرم و حداکثر ۳۵۰ کیلوگرم سبک‌تر است. تاملینسن اعتقاد دارد پروژه‌ی ساخت سوپراسپرت جدیدشان زمینه‌ی جدیدی برای شرکتی است که او ۱۳ سال پیش خرید. تاملینسن درباره‌ی شرکت جینتا می‌گوید:در زمینه‌های دیگر هم پیشرفت چشمگیری کرده‌ایم. ما با تویوتا در کلاس LMP1 لمان رقابت می‌کنیم و اولین خودروِ LMP3 را ساختیم که تحسین مسئولان لمان را به‌همراه داشت. خودروهای کلاس GT4 ما در سراسر جهان بسیار موفق‌اند و سال‌ها است که برترین سری مسابقات را برگزار می‌کنیم. ظرفیت طراحی و دانش‌ فنی ساخت چنین پروژه‌ای را کاملا داریم و کارخانه‌ی بریتانیایی باافتخاری هستیم و باید تمام این چیز‌ها را نمایش دهیم.

همچنین، شرکت جینتا سفارش‌هایی از صاحبان سوپراسپرت‌هایی همچون فراری و لامبورگینی و مک‌لارن گرفته است. جینتا قصد دارد در اولین سال تولید خود، یعنی ۲۰۲۰، فقط ۲۰ دستگاه نمونه از این سوپراسپرت را تولید کند. سپس، با حفظ اصالت و انحصار محصول، بین ۳۰ تا ۵۰ دستگاه نمونه دیگر را تولید خواهد کرد. سوپراسپرت جدید جینتا از خودروِ قبلی شهری این شرکت بزرگ‌تر است. همچنین، این خودرو از اکثر خودروهای موتورعقب مرکز ثقل بهتری دارد. موتور دقیقا در نزدیکی مرکز خودرو قرار‌ گرفته؛ به‌طوری‌که پولی‌های موتور در زیر برف‌پاک‌کن‌ها قرار گرفته‌اند.

انتقال‌ وزن ۴۹ درصد جلو و ۵۱ درصد عقب هم دال بر این ادعا است. این چینش فضای کافی برای قرارگیری ساختار فیبرکربنی شاسی در قسمت جلو را فراهم کرده؛ به‌گونه‌ای که اکنون سیستم تعلیق طبق‌دوبل به‌همراه کویل‌اورها به‌راحتی نصب شده‌اند. این چینش در قسمت عقب هم حفظ شده؛ اما درعین‌حال، فضای زیادی هم برای صندوق دراختیار است. لاستیک‌های میشلن اسپرت پایلوت هم از نکات درخورتوجه خودرو است.

این لاستیک‌ها در جلو با اندازه‌ی 275/35ZR19 و در عقب با اندازه‌ی 305/30ZR20 قرار گرفته‌اند. دیسک‌های ترمز هم کاملا از فیبرکربن ساخته شده‌اند. به‌عنوان خودرویی شهری، سوپراسپرت جینتا قابلیت‌های آیرودینامیکی خارق‌العاده‌ای دارد. این شرکت ساعت‌ها در تونل باد تیم فرمول‌ یک ویلیامز آزمایش و بررسی کرده است. پنل‌ها، داکت‌ها، فویل‌های هوا، بال عقب و دیفیوزر در این خودرو وظیفه‌ی شکستن باد و چسباندن خودرو به زمین را برعهده دارند. نیروی روبه‌پایین (Downforce) در سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت به‌میزان ۳۷۶ کیلوگرم می‌رسد.

این رقم خارق‌العاده از خودروهایی همچون فراری‌ لافراری و مک‌لارن P1 هم بهتر است. سوپراسپرت جینتا کاملا خودرویی شهری خواهد بود و از آپشن‌هایی همچون چراغ‌های اتوماتیک، دوربین پارک عقب، ترمزدستی الکترونیکی، حسگر پارک، سیستم راهیاب ماهواره‌ای، ترمز ABS، کنترل پایداری، سیستم تهویه مطبوع و گرم‌کن شیشه بهره می‌برد.

تمامی نمونه‌ها ضمانت ۲ ساله را در تمام دنیا شامل می‌شوند. خریداران می‌توانند خودرو خود را با رنگ و تودوزی دلخواه‌ سفارش دهند. پدال‌ها و ستون‌ فرمان هم براساس ابعاد راننده طراحی خواهند شد. اولین نمونه‌های این خودرو تا ژانویه‌ی۲۰۲۰ تحویل داده می‌شوند. قیمت پیشنهادی برای این خودرو درحدود ۴۰۰,۰۰۰ پوند خواهد بود.

سوپراسپرت جدید جینتا به‌طور رسمی در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ رونمایی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید