وضعیت متزلزل سهام آسیایی با افت خوشبینی به توافق چین-آمریکا

    کد خبر :498152
سهام آسیایی

پس از این‌که اظهارات محتاطانه نماینده تجاری آمریکا، خوشبینی در مورد دستیابی به توافق تجاری آمریکا و چین را کاهش داد، سهام آسیایی افت کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، پس از این‌که اظهارات محتاطانه نماینده تجاری آمریکا، خوشبینی در مورد دستیابی به توافق تجاری آمریکا و چین را کاهش داد، سهام آسیایی افت کردند.

دلار آمریکا سودهای روز چهارشنبه خود را، که با رشد سود اوراق قرضه و تنش‌های هند و پاکستان، به دست آورده بود، حفظ کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن بارها بین منطقی منفی و مثبت جابه‌جا شد.

شاخص نیکی ژاپن ۰.۳۵ درصد از ارزش خود را از دست داد. کوسپی کره‌جنوبی ۰.۲۵ درصد افت کرد.

در بازار چین انتشار داده‌های ضعیف، روحیه سرمایه‌گذاران را تضعیف کرد و شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۳ درصد از ارزش خود را از دست داد.

داده‌های روز پنج‌شنبه نشان داد که فعالیت کارخانجات چین در ماه فوریه برای سومین ماه متوالی آب رفته است و سفارشات صادرات به کمترین میزان ۱۰ ساله خود رسیده است.

نماینده تجاری آمریکا، «رابرت لایتایزر»، چهارشنبه شب گفت: هنوز برای پیش‌بینی نتیجه مذاکرات تجاری چین و آمریکا، خیلی زود است.

او به قانون‌گذاران آمریکا گفت: مشکلات آمریکا با چین خیلی جدی‌تر از آن هستند که تنها با وعده‌های چین برای خرید کالاهای آمریکایی بیشتر، حل شوند. هر توافقی بین دو کشور باید شامل راهی برای تضمین پایبندی به تعهدات باشد.

در بازار ارز، شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان با اندکی تغییر در ۹۶.۰۹۷ واحد باقی ماند. با بالا گرفتن تنش‌ها بین هند و پاکستان، دلار در برابر ین تقویت شد و به نرخ برابری ۱۱۰.۸۷ رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید