پل استار 2 معرفی شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۰۹
    کد خبر :498129

خودروی تمام برقی پل‌استار 2 با شعاع حرکتی ۴۴۰ کیلومتر طبق استاندارد EPA و قیمت حدود ۴۵ هزار دلار به‌زودی در نمایشگاه ژنو رونمایی می‌شود.

ما اغلب در مورد رقبای تسلا شوخی می‌کنیم؛ اما حقیقت این است که شواهد زیادی درباره موفقیت باورنکردنی تسلا مدل 3 نسبت به رقبای بالقوه خود وجود ندارد. البته باید بدانیم که تسلا مدل اس و مدل ایکس از نظر فروش حتی رقیب مستقیم هم ندارند و این موضوع تاکنون ثابت شده است. درنهایت یکی از خودروهای تمام الکتریکی کوچک و اسپرت، به‌عنوان رقیب واقعی تسلا مدل 3 به بازار عرضه خواهد شد. ولوو با استفاده از برند پل‌استار (Polestar) قصد دارد خودروی الکتریکی خود را روانه بازار کند.

به‌گفته‌ی این خودروساز، قیمت خودروی برقی پل‌استار در آمریکا از حدود ۴۵ هزار و ۴۰۰ دلار آغاز خواهد شد. بااین‌حال نسخه نهایی آن قیمتی حدود ۶۸ هزار و ۲۰۰ دلار خواهد داشت. نسخه نهایی ویژه نیز برای اولین سال تولید Polestar 2 در دسترس خواهد بود. این خودروی الکتریکی به‌زودی در چین تولید می‌شود و تا سال ۲۰۲۰ برای خریداران در دسترس خواهد بود. در عین حال پل‌استار قصد دارد که از ماه آینده تور بازاریابی جهانی را برای این مدل آغاز کند.

پل‌استار 2 به‌عنوان اولین محصول تولیدی اصلی این برند تجاری متعلق به ولوو عرضه می‌شود. پل‌استار 1 در حقیقت نسخه لوکس و گران‌قیمتی خواهد بود که تولید آن به ۵۰۰ دستگاه با قیمت حدود ۱۵۵ هزار دلار محدود می‌شود. علاوه‌بر این پل‌استار 1 خودروی برقی پلاگین هیبرید و نه یک خودروی تمام الکتریکی مجهز به باتری است. شعاع حرکتی پل‌استار 2 طبق استاندارد اروپایی WLTP و NEDC چین حدود ۵۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود، درحالی‌که این میزان طبق استاندارد EPA ایالات متحده حدود ۴۴۰ کیلومتر است.

توماس اینگنلاث، مدیرعامل پل‌استار در این زمینه گفت:پل‌استار 2 اولین خودروی برقی و دارای بالاترین حجم تولید خواهد بود. همه چیز در مورد طراحی و مهندسی آن با اشتیاق و فداکاری انجام شده است. به‌عنوان یک برند خودروساز برقی و با داشتن برنامه‌هایی برای تولید مدل‌های الکتریکی در آینده، پل‌استار متعهد به رسیدگی به چالش‌های کیفیت هوای جهان است. پل‌استار خودروهای برقی با عملکرد مناسب ارائه می‌دهد که برای مصرف و رانندگی عالی هستند.

پل‌استار 2 دارای سیستم محرکه برقی با بیش از ۴۰۰ اسب‌بخار است و در زمان ۵ ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. این خودروی برقی از دو موتور الکتریکی (در حالت استاندارد تمام چرخ محرک) و پکیج باتری ۷۸ کیلووات ساعت بهره می‌برد که ۶۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. پل‌استار یادآور می‌شود که این یکی از اولین خودروهایی است که سیستم اطلاعاتی و سرگرمی را همراه‌با قابلیت سازگاری با اندروید اتو به‌عنوان گزینه استاندارد در اختیار دارد. این ویژگی در بسیاری از خودروهای الکتریکی به‌عنوان گزینه اختیاری با پرداخت هزینه ارائه می‌شود و در هیچ یک از محصولات تسلا موجود نیست.

پل‌استار 2 در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ به‌نمایش عمومی گذاشته می‌شود و پس از آن نمایش جاده‌ای آن در اروپا، آمریکای شمالی، و چین طی سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود. بازارهای اولیه عرضه پل‌استار 2 شامل کشورهای چین، ایالات متحده، کانادا، بلژیک، آلمان، هلند، نروژ، سوئد و بریتانیا خواهد شد و بازارهای ثانویه برای عرضه آینده در دست بررسی قرار دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید