کیم جونگ اون ۴۲۱ مقام را “پاکسازی و اعدام” کرده است

    کد خبر :497959
کیم جونگ اون

نتایج تحقیقاتی در کره‌جنوبی نشان می‌دهد، کیم جونگ اون از متدهای وحشیانه‌ای برای پاکسازی مقام‌ها و ماندن در قدرت استفاده می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد ۴۲۱ مقام از زمان به قدرت رسیدن کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در سال ۲۰۱۱ تبعید و اعدام شدند و قربانیان به صورت برهنه به میان سگ‌های شکاری انداخته شدند، با تسلیحات ضد هواپیما منفجر شدند، زنده سوزانده شدند یا اعدام شدند. در برخی موارد، کل اعضای خانواده مقام‌ها اعدام شدند یا با ارسال به اردوگاه‌های کار اجتماعی از جامعه “حذف” شدند.

اطلاعات دریافتی از مقام‌های رده‌بالای فراری از کره‌شمالی متدهای وحشیانه کیم جونگ اون را فاش می‌کند. یکی از آنها شاهد است که ۱۲ مرد توسط سربازان با استفاده از سلاح ضد هواپیما اعدام شدند. به گفته این شاهد، آنها قربانیان را یکی یکی منفجر می‌کردند و با خودروی زرهی از روی آنها عبور می‌کردند.

به گزارش ایسنا،همچنین کیم جونگ اون دستور اعدام اعضای خانواده خودش از جمله جانگ سونگ تائک، شوهر عمه‌اش را در سال ۲۰۱۳ و جونگ-نام، برادر ناتنی‌اش را در سال ۲۰۱۷ صادر کرده است. براساس اطلاعات جمع‌آوری شده، زمانی که رهبر کره‌شمالی شوهر عمه‌اش را کشت، بیش از ۱۵ تن کشته و ۴۰۰ تن دیگر پاکسازی شدند.

این گزارش تحت عنوان “اعدام‌ها و پاکسازی‌های نخبگان کره‌شمالی: بررسی کشتارها به استناد شهادت مقام‌های عالی‌رتبه” از سوی مرکز استراتژی کره‌شمالی مستقر در سئول (NKSC) انجام شده است.

شهادت شهروندان فراری کره‌شمالی نشان می‌دهد، مقام‌هایی که با مجازات مرگ یا زندان روبرو شدند جرایم کوچکی از جمله بی‌حالی در زمان شرکت در نشست‌هایی با حضور رهبر کره‌شمالی بوده است. در این گزارش همچنین اسامی بیش از ۵۰ تن که قربانی پاکسازی شدند، آمده است و همچنین تایید شده است که صدها تن دیگر بدون آنکه اسامی آنها منتشر شود اعدام شدند.

این گزارش در یک هیات حقوق بشری در واشنگتن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. به گفته یکی از اعضای “حقوق بشر در شورای مشورتی بین‌المللی کره‌شمالی” (HRNK) توضیح داد که این متدها در میان مردم وحشت ایجاد می‌کند، از مردم عادی تا مقام‌های عالی‌رتبه.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید