انتقاد وزیر کار از عدم تامین منابع اشتغال از سوی سازمان برنامه

    کد خبر :497761

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علت به نتیجه نرسیدن طرحهای اشتغال زا را فقدان فرماندهی واحد و عدم تامین منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در نشست استانداران ضمن تاکید بر اشتغال پایدار، با بیان اینکه تصمیم گیری در زمینه اشتغال در چندین دستگاه صورت می گیرد بر عدم ابلاغ دستورات متفاوت و متعدد به استانها تاکید کرد و علل عمده به نتیجه نرسیدن طرحهای اشتغال زا، را فقدان فرماندهی واحد وعدم تامین منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه این وزارتخانه از تمام فعالیتهای اقتصادی خارج می شود، اهمیت مدیریت واحد در حوزه های اقتصادی را یادآور شد و گفت: فعالیتهای اقتصادی باید در استانها از سوی یک نهاد واحد پیگیری شود.

وی در ادامه به موضوع واگذاری واحدهای تجاری و صنعتی و پروژه ها به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: استانداران با توجه به شناختی که از محل ماموریت خود دارند می تواند در زمینه واگذاری این واحدها کمک شایانی کنند و در این راستا می توان هیاتی برای بررسی چگونگی واگذاری ها و اهلیت خریداران در هر استان تشکیل داد

شریعتمداری با بیان اینکه شناسایی بنگاههای جدید به جد دنبال می شود، گفت: در این مسیر هر اختیاری که استانداران ضروری بدانند به آنها تفویض خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما به دنبال ایجاد کار هستیم گفت: افزایش فشار بر بنگاههای تولیدی کارساز نیست و معاونت استانداری ها نیز میتوانند مطالبات و مسائل این بنگاهها پیگیری کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه استانداران به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری استان، اشتغال را مهمترین اولویت خود در نظر بگیرند، بر دایره عمل و اختیارات استانداران اشاره کرد و گفت: همه دستگاههای استان موظف به اجرای دستورات استانداران هستند و استانداران از این توانایی برای حمایت از واحدهای تولیدی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه از ۱۴۱هزار شغل ۱۱۷ هزار اشتغال روستایی ایجاد شده است، افزود: دستیابی به این تعداد شغل در روستاها حاکی از تحقق اهداف تعیین شده در این زمینه در کشور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید