رکورد جابجایی روزانه مسافر در مترو شکست

    کد خبر :497741
بهره برداری متروی تهران و حومه

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: در یک هفته اخیر تعداد مسافران روزانه متروی تهران و حومه رکورد بیست سال اخیر بهره برداری را شکست و در روز پنجم اسفند ماه 97 این میزان به رقم یک میلیون و 850 هزار و ۶۶۷ نفر در روز رسید.

فرنوش نوبخت با بیان اینکه ترافیک سطح شهر در ماه پایانی سال و دسترسی مناسب ایستگاه‌های مترو به مراکز پرتردد به ویژه بازار و مراکز خرید، شهروندان تهرانی را به استفاده بیشتر از این ناوگان تشویق کرده است افزود: امسال به طور ویژه در خط ۵ و ایستگاه کرج اقدامات گوناگونی انجام پذیرفت که این موضوع در کنار استقبال بیشتر مردم به دلیل ترافیک سطح شهر تهران سبب شد تا در هفته اخیر رکورد جابجایی روزانه در متروی تهران و حومه شکسته شود.

وی به افزایش حرکت قطارهای سریع السیر از سمت ایستگاه کرج به ایستگاه تهران (صادقیه) اشاره و خاطر نشان کرد: به همین دلیل در ماه‌های اخیر میزان استفاده شهروندان شهر کرج از متروی تهران و حومه افزایش یافته است. البته برای افزایش رضایتمندی این مسافران در آینده نزدیک هم ۲ قطار سریع السیر از ایستگاه ارم سبز به ایستگاه‌های گلهشر و کرج اعزام خواهند شد که می‌تواند در راحتی سفرهای برگشت ساکنان استان البرز تأثیر بسیاری داشته باشد.

نایب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: با توجه به افزایش میزان مسافران در ایستگاه کرج، ساخت یک سکوی مسافری جدید در این ایستگاه در دستور کار قرار گرفت که اکنون آماده بهره برداری است. این سکو به طول ۳۰۰ متر در بخش شرقی-غربی محوطه ایستگاه کرج ساخته شده و با توجه به اینکه خروجی شمالی ایستگاه باریک است ساخت آن تأثیر زیادی در سرعت و راحتی خروج مسافران از ایستگاه کرج دارد.

فرنوش نوبخت در ادامه از افزایش ۲.۱ درصدی مسافران متروی تهران و حومه نسبت به زمان مشابه سال قبل خبر داد و افزود: ۵ اسفند سال ۱۳۹۶، یک میلیون و ۸۱۱ هزار و ۱۲۹ نفر با خطوط متروی تهران و حومه جابجا شده بودند که این رقم امسال به یک میلیون و ۸۵۰ هزار و ۶۶۷ نفر رسید که به عبارتی حدود ۴۰ هزار نفر افزایش مسافر داشتیم.

وی با بیان اینکه آمار میزان مسافر و سفر در مترو متفاوت است گفت: هر مسافر ممکن است در روز بیش از یک سفر با خطوط متروی تهران و حومه انجام دهد و این باعث تفاوت در آمار میزان سفر و مسافر می‌شود و با توجه به این نکته باید گفت که در روز ۵ اسفند ۱۳۹۷ بیش از ۲ میلیون و ۷۷۶ هزار سفر در این ناوگان انجام شده است.

افزایش سرویس دهی متروی تهران در پنجشنبه‌های اسفند ۹۷

نایب رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ادامه از افزایش حرکت‌های مسافری در خطوط ۱، ۲ و ۴ متروی تهران در پنجشنبه‌های ماه اسفند ۹۷ خبر داد و افزود: پایتخت در روزهای پایانی سال همواره با ترافیک فزاینده و شلوغی‌های بی پایان همراه می‌شود که شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در این ایام که شهروندان تهرانی در تکاپو برای خریدهای نوروزی هستند در کنارآنها قرار می‌گیرد و سعی می‌کند تا بهترین خدمات را ارائه کند.

نوبخت ادامه داد: خوشبختانه دسترسی به بازار مرکزی تهران و بسیاری از مراکز خرید دیگر با مترو میسر است و از شهروندان دعوت می‌کنم که به جای استفاده از خودروهای شخصی از این وسیله حمل و نقل ریلی ایمن، سریع و ارزان برای تردد در ماه پایانی سال استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه از آبان ماه ۱۳۹۶، فاصله حرکت قطارها در خطوط ۱، ۲ و ۴ متروی تهران در ساعات پرتردد از ۵ دقیقه به ۴ دقیقه کاهش یافته است افزود: اکنون در پنجشنبه‌های اسفند ۹۷ به منظور رفاه حال بیشتر شهروندان و مسافران این فاصله حرکت از ابتدای صبح تا ساعت ۱۳ در اعزام قطارها اعمال می‌شود، ضمن آنکه با افزایش حرکت‌های مسافری در خطوط ۱، ۲ و ۴ در عصر روزهای پنجشنبه نیز شاهد کاهش فاصله حرکت هستیم.

نوبخت تاکید کرد: در پنجشنبه‌های ماه اسفند ۷۰ حرکت مسافری به تعداد اعزام قطارها در خط چهار، ۴۴ حرکت مسافری به خط یک و ۲۴ حرکت مسافری به خط دو متروی تهران و حومه افزوده می‌شود و با این افزایش حرکت‌ها شاهد رشد ۲۳ درصدی در خط چهار و ۱۳ درصدی در خط یک و ۶ درصد در خط دو هستیم.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، فرنوش با بیان اینکه استفاده حداکثری از ظرفیت خطوط موجود و ارتقا کیفیت خدمات به شهروندان گرامی از اولویت‌های شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه است گفت: در پنجشنبه و جمعه آخر سال به منظور زیارت اهل قبور؛ مسافران خط یک متروی تهران افزایش زیادی پیدا می‌کند که با افزایش میزان خدمات دهی در تلاش هستیم تا شهروندان را به استفاده از این حمل و نقل عمومی ایمن و پاک بجای استفاده از خودرو شخصی ترغیب کنیم تا کمی از بار ترافیکی سنگین این روزها کاسته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید