صادرات سیب و پرتقال ممنوع شد

    کد خبر :497718

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در جلسه ستاد تنظیم بازار، مقرر شد فعلا صادرات سیب و پرتقال تا بعد از عید ممنوع شود.

به گزارش بازتاب به نقل از صدا و سیما، رضا رحمانی امروز در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: جلسه امروز به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور همه دست‌اندرکاران تنظیم بازار از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور، وزیر صنعت و رئیس بانک مرکزی، نمایندگان تعزیرات حکومتی و اصناف و بخش خصوصی تشکیل شد.

وی گفت: وزارت کشاورزی که مسئولیت تأمین اقلام اساسی مانند گوشت و مرغ را دارد در این جلسه گزارشی از میزان ذخایر اقلام اساسی ارائه کرد که بر اساس آن وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تامین کالاهای اساسی اطمینان داد.

وی افزود: تصمیم گرفته شد واردات در مقابل صادرات انجام شود و کسانی که صادرات داشته اند بتوانند در قبال آن اقلام مصرفی را وارد کنند.

تاکید جهانگیری بر تسهیل واردات گوشت قرمز

رحمانی گفت: در خصوص بحث گوشت قرمز معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد که ثبت سفارش و تامین ارز با ارز نیمایی برای واردات تسهیل شود و به وفور بین مردم توزیع شود.

وی با بیان اینکه ذخیره مناسبی از میوه‌ها از جمله سیب و پرتقال برای شب عید وجود دارد افزود: در حوزه‌هایی مثل شیرینی و شکلات مباحثی مطرح و گزارش‌های لازم ارائه شد.

وزیر صنعت گفت: مقرر شد در خصوص تامین مرغ با وجود اینکه میزان تولید کشور کافی است واردات لازم انجام شود. اجازه واردات و ممنوعیت صادرات برخی اقلام برای تنظیم نوسانات موجود در بازار گرفته شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: با روندی که دستگاه‌های مسئول توضیح دادند و کارگروه تنظیم بازار این موضوع را در رصد خواهد کرد مشکل جدی مشاهده نمی‌شود.

وزیر صنعت گفت: بر اساس تصمیم دیگری واردات مواد اولیه و قطعات تجهیزات مورد نیاز تولید برای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بدون ثبت سفارش آزاد اعلام شد که تولید کنندگان می‌توانند از این فرصت به خوبی برای تامین مواد اولیه ماه‌های آینده و سال آینده خود استفاده کنند.

رحمانی اضافه کرد: در کنار تامین اقلام اساسی طرح کنترلی داریم که با همکاری سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی و ایجاد گشت‌های مشترک تشدید شده است.

وی با بیان اینکه در برخی موارد قیمت کالاها در بازار بیشتر از قیمت تمام شده محاسبه شده است افزود: ضمن افزایش نظارت‌ها و کنترل فرایند تولید تا عرضه طرح جدیدی در سازمان حمایت آغاز شده است که با محاسبه قیمت تمام شده از اجحافی که از مسیر تولید تا مصرف وجود دارد جلوگیری شود.

وزیر صمت گفت: برخی کالاها چند بار دست به دست می‌شود و دلال‌ها و افراد سود جو باعث افزایش قیمت می‌شوند. در جلسه‌ای با حضور دادستانی تهران مقرر شد با کسانی که در بازار اخلال و تخلف می‌کنند به ویژه بازار شب عید برخورد شدید شود.

رحمانی گفت: کسانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته اند و کالاهای خود را عرضه نکرده‌اند حتما باید منتظر برخورد شدید باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید