یک موضوع، یک وزیر اما 2 جناح با 2 سوال متفاوت

    کد خبر :49764

وزیر اطلاعات باید در خصوص بازداشت مدیران کانال های تلگرامی اصلاح طلب، به 2 دیدگاه حامی و مخالف دولت، در صحن مجلس به نمایندگان پاسخ دهد.

12 نفر از مدیران کانال های تلگرامی اصلاح طلب در اسفند سال گذشته بازداشت شدند.

مدیرانی که قبل از بازداشت در کانال های تلگرام به جوسازی و مرتکب اعمال خلاف امنیت ملی شده بودند و اقدامات مجرمانه ای داشتند.

این بازداشت ها از سوی وزارت اطلاعات انجام نشد و در همان زمان حجت الاسلام و المسلمین دکتر علوی وزیر اطلاعات گفت که این افراد جرمی را مرتکب نشده‌اند. اما اظهارات حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در روز چهارشنبه 23 فروردین این موضوع را وارد مرحله حساسی کرد.

وی گفت: در خصوص این پرونده خاص مطالبی در مورد خود وزیر اطلاعات مطرح است که طبعا حتی ایشان نمی‌تواند در این پرونده اظهارنظر کند و گزارشی تهیه نمایند.

وی همچنین گفت که برخی از این افراد به خاطر مسائل ضد امنیتی و بعضی هم علاوه بر مسائل ضد امنیتی به دلیل ارتکاب به جرائم خلاف عفت عمومی و انتشار مطالب مستهجن دستگیر شده‌اند.

بعد از این ماجراها، نمایندگان مجلس به آن ورود کردند.

دو گروه از نمایندگان از وزیر اطلاعات در این باره سوال کردند اما با 2 نگاه متفاوت.

در راس یک گروه علی مطهری و تعدادی از نمایندگان دیگر که از حامیان دولت محسوب می شوند، قرار دارند و در طرف دیگر جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و برخی از نمایندگان منتقد دولت.

سوال نمایندگان حامی دولت در خصوص علت بازداشت ادمین‌های کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب و حامی دولت بود به عبارت دیگر حرف این عده از نمایندگان این است که چرا در قبال بازداشت این افراد کاری نکرده و برای آزادی آنها اقدامی صورت نگرفت.

اما سوال نمایندگان منتقد دولت هم این است: علت همکاری و حمایت شما از ادمین های گروهای تلگرام که در هتک حرمت حریم خانواده ها و فساد اخلاقی و اقدامات ضد امنیت ملی فعال بودند، چیست؟.

در واقع سوال این عده از نمایندگان به اظهارات وزیر اطلاعات در همان روزهای اول بازداشت این افراد بر می گردد.

این 2 سوال در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار گرفت و وزیر با حضور در کمیسیون به آن جواب داد اما هیچ گروه از نمایندگان قانع نشدند.

در همین راستا سوال برای بررسی بیشتر به صحن مجلس ارجاع شد. این 2 سوال در جلسه دیروز مجلس اعلام وصول شد. یعنی وزیر باید در روزهای آینده با حضور در صحن مجلس درباره یک موضوع به 2 سوال با 2 دیدگاه متفاوت پاسخ دهد. پاسخ هایی که باید صحن مجلس را قانع کند.

منبع:افکارنیوز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید