100 سالگی درختان یک دانشگاه

    کد خبر :497622
درخت کاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: به مناسب 15 اسفند روز درخت کاری برای همراهی با طبیعت 6000 نهال بوم سازگار و جنگلی در دانشگاه علوم پزشکی بابل کاشته می شود.

سیدفرزاد جلالی از کاشت 6000 نهال بوم سازگار و جنگلی در دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: محیط سبز موجب افزایش سلامت جسمی و روانی کارمندان و دانشجویان می‌شود و انجام این طرح فواید اجتماعی، استفاده همگانی، زیست محیطی و اقتصادی را نیز به همراه دارد.

وی تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی بابل گونه های متعدد و بی نظیر از درختان و گیاهان با عمر بیش از 100 سال وجود دارد که برای احیا و همچنین افزایش تعداد این گونه ها، طرح نهال کاری گونه های جنگلی و بوم سازگار در دستور کار قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از فضای دانشگاه علوم پزشکی بابل، باغ مرکباتی با قدمتی زیاد از گونه های اصیل مرکبات وجود دارد که در راستای احیا و جوان‌سازی، طرح هایی از جمله هرس کردن برنامه ریزی شده است.

کاهش درجه حرارت با کاشت درخت

جلالی اظهار کرد: بخشی از نهال ها در قسمت محیط اطراف دانشگاه کاشته خواهد شد تا با ایجاد دیوار سبز زیبایی منظر دانشگاه را افزایش داده و همچنین موجب کاهش صدای اطراف و درجه حرارت شود.

وی از کاشت 6000 نهال تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: وجود درختان در دانشگاه نشان دهنده پیوند قدیمی بین انسان و طبیعت است و به منظور استحکام این رابطه سعی می‌شود تا از درختان کهنسال قدیمی محافظت بیشتری به عمل آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: تحقیقات نشان داده است که بیشتر بیماران پس از عمل جراحی و یا بیماران قلبی، اگر در بیمارستان و در اتاقی با منظره ای رو به طبیعت و درختان بستری شوند، سریع تر بهبودی می‌یابند.

برگ‌هایی که آلودگی را از بین می‌برند

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه درختان با جذب آلودگی های ناشی از گازهای نیتروژن، آمونیاک، دی اکسید گوگرد و اوزون و به دام انداختن آنها روی برگ‌هایشان نقش بسزایی در کاهش آلودگی‌ها دارند، ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی دانشگاه، قطعا به ثمر نشستن این طرح موجب فواید زیادی برای همه مردم خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: هر ساله ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان هفته درخت و درختکاری اعلام شده و مردم و دولت به انجام این امر مهم مبادرت می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید