دولت بنا ندارد هزینه آموزش و پرورش را بر عهده مردم بگذارد

    کد خبر :497472
دولت

وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیردولتی حاضر شد و از این نمایشگاه دیدن کرد و گفت: دولت بنا ندارد هزینه آموزش و پرورش را به عهده مردم بگذارد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیر دولتی که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، حضور پیدا کرد و از این نمایشگاه دیدن کرد.

در این مراسم مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی بیان کرد: دولت به تنهایی قادر به آموزش و پرورش متعالی نیست. با افزایش جمعیت مطالبه برای آموزش و پرورش با کیفیت افزایش یافته است و به موازات افزایش جمعیت و مطالبات اجتماعی با توجه به محدودیت های مالی دولت راهی جز کاهش تصدی گری ندارد. اکنون اعتبارات به بیش از ۴۵ هزار میلیارد در آموزش و پرورش رسیده است اما این اعتبار هم پاسخگوی نیز آموزش و پرورش نیست.

وی ادامه داد: دنیا براساس واقعیات موجود بستر سازی در آموزش و پرورش را فراهم کردند و نمی توانیم از امکانات مالی و دلسوزان تعلیم و تربیت آموزش و پرورش را بی بهره کنیم.

به گزارش مهر،سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیر دولتی اظهار کرد: دولت بنا ندارد هزینه آموزش و پرورش را بر عهده نگیرد و آن را به عهده مردم بگذارد.

وی ادامه داد: گاهی از کنترل کیفیت مدارس غیردولتی سواستفاده می شود و گاهی یک اتفاق در یک مدرسه غیردولتی زحمات مدارس غیردولتی دیگر را زیر سوال می برد و باید از این موضوع مراقبت کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز اولین نمایشگاه و اولین تجربه زیبا در این حوزه است و می تواند برای نظام آموزش و پرورش مفید باشد و کارگاه علوم و فنون مدرسه داری برای همه مدارس می تواند باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید