شیائومی و لایت برای توسعه دوربین چندگانه گوشی‌های هوشمند همکاری می‌کنند

    کد خبر :497391

شیائومی برای توسعه‌ی دوربین چندگانه گوشی‌های هوشمند با استارتاپ آمریکایی لایت وارد همکاری می‌شود.

چندی پیش در اخبار گفته شد که سونی و استارتاپ لایت برای توسعه لنز چندگانه گوشی‌های هوشمند همکاری می‌کنند. استارتاپ آمریکایی لایت با HMD نیز وارد همکاری شده است. در جریان کنگره جهانی موبایل، نوکیا 9 PureView با دوربین پنج گانه با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی درکنار یک حسگر ToF معرفی شد. البته دوربین نوکیا ۹ پیور ویو با دوربین پنج‌گانه حاصل همکاری اختصاصی نیست.

جهت توسعه‌ی گوشی‌های هوشمند با دوربین چندگانه مبتنی بر تصویربرداری محاسباتی، استارتاپ لایت وارد همکاری جدیدی با غول فناوری چینی، شیائومی شده است. شیائومی و استارتاپ آمریکایی لایت در آغاز مسیر همکاری با یکدیگر قرار دارند و انتظار می‌رود به‌زودی شاهد معرفی گوشی هوشمند شیائومی با دوربین چندگانه‌‌ای مبتنی بر سیستم پردازش تصویر لایت باشیم.

دو شرکت هنوز توضیحی درباره‌ی طرح‌ها و برنامه‌های آتی خود ارائه نکرده‌اند. اما احتمال دارد شیائومی گوشی هوشمندی بابیش از چهار دوربین و بهره‌گیری از سنسورهای سونی به بازار عرضه کند. همان‌طور که گفته شد، لایت با سونی نیز وارد همکاری جدیدی شده است تا از سنسورهای IMX در طراحی گوشی‌های هوشمند با لنز چندگانه استفاده کند.

سیستم پردازش تصویر لایت نور، مدار مجتمعی با کاربرد خاص (ASIC) است که Lux Capacitor نامیده می‌شود و برای پشتیبانی از دوربین‌های چندگانه، از ۲ دوربین تا بیش از ۱۰ دوربین با فاصله‌ی کانونی مختلف، کاربرد دارد. HMD دوربین ۵ گانه با لنز ۲۸ میلی‌متری را انتخاب کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید