مهربان: انتظار آمادگی در حد جهانی را از حسن یزدانی نداریم

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۱۹
    کد خبر :497291

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: ما انتظار آمادگی در حد جهانی از هیچ کشتی گیری نداریم، چون انتظار بیهوده‌ای است، میزان آمادگی یزدانی برای حضور در جام دانکلوف کافی است.

ابراهیم مهربان در مورد جام بین المللی پیش روی تیم ملی کشتی اظهار داشت: قطعا برای حضور در این تورنمنت نمی‌شود با آمادگی صددرصدی شرکت کرد. این یک میدان تدارکاتی خیلی مهم برای ما است و برای هر ٤ کشتی گیر اعزامی نیز حائز اهمیت است. خصوصا رضا یزدانی برای اینکه بعد از دو سال و نیم دوری، در تورنمنتی کشتی می‌گیرد و نحوه مبارزه او در جان دانکلوف خیلی مد نظر قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه شنیده می‌شود تعدادی از کشتی گیران مطرح هم به بلغارستان می‌آیند. هرچند که تا زمان وزن کشی، مشخص نیست واقعا این تعداد کشتی گیر شاخص در مسابقات شرکت خواهد کرد یا نه. به اخبار دنیای مجازی خیلی نمی‌شود اعتماد کرد.

وی با استقبال از حضور کشتی گیران شاخص در جام دانکلوف تاکید کرد: ما که دوست داریم بیایند و از این موضوع استقبال می‌کنیم. در این صورت این تورنمنت به رویدادی تبدیل می‌شود که عیار کشتی گیران ما را مشخص خواهد کرد. ضمن اینکه هر ٤ کشتی گیر اعزامی جزو باتجربه‌ها هستند و قرار نیست در جام دانکلوف تجربه‌اندوزی کنند بلکه این میدان قدم محکمی است برای مراحل بعدی.

مهربان در مورد وضعیت حسن یزدانی که بعد از جهانی بوداپست در هیچ میدانی کشتی نگرفته است، خاطرنشان کرد: حسن یزدانی یکی از آنهایی است که چه در انجام تمرین و چه مسابقه رو به جلو بوده و طبیعتا این مسابقه یک آزمون خیلی خوب برای او خواهد بود، ما انتظار آمادگی در حد جهانی از هیچ کشتی گیری نداریم، چون انتظار بیهوده‌ای است. میزان آمادگی یزدانی برای حضور در این تورنمنت کافی است و این میدان هم یک ایستگاه خیلی مهم برای کادرفنی در جهت انتخاب تیم آسیایی، جهانی و المپیک است.

مربی تیم ملی در مورد اینکه رضا یزدانی اعلام کرده کاش به یک تورنمنت سبک‌تر اعزام می‌شد، نیز گفت: او گفته جام دانکلوف جام سنگینی است ولی قطعا حضور در چنین میدانی بهتر از شرکت نکردن است و این کشتی گیر را چند گام به جلو می‌برد. رضا یزدانی کشتی گیر باتجربه‌ای است و بعد از مدت‌ها دوری از مسابقه، نیازمند حضور در یک میدان بین‌المللی است.

مهربان افزود: به لحاظ نفر، همه داشته‌های ما همین نفراتی هستند که در قالب تیم‌های بزرگسالان و امید قرار است در چند مسابقه پیش رو شرکت کنند و لااقل 80 درصد نفرات ملی‌پوش جهانی را همین کشتی گیران تشکیل می دهند، مگر اینکه در مسابقات آینده به موردی استثنایی برخورد بکنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید