تولید ابزار دفاعی نظامی از میکروب ها

    کد خبر :497264

شرکت لاکهید مارتین در حال بررسی روش های تولید برخی ابزار نظامی و نیز پوشش های مستحکم دفاعی با استفاده از میکروب ها و برخی موجودات تک سلولی است.

این شرکت بر این باور است که می توان نسلی جدید از ابزارآلات پیشرفته دفاعی و جنگی را با استفاده از موجودات تک سلولی تولید کرد و از همین رو قراردادی ۵ ساله را به ارزش ۱۰ میلیون دلار با ارتش آمریکا با همین هدف منعقد کرده است.

بر اساس این قرارداد از مواد مذکور برای تولید محصولات نانوی منعطف با کاربردهای نظامی و دفاعی و فضایی استفاده خواهد شد. مهندسان و زیست شناسان در قالب این قرارداد و با همکاری یکدیگر برای دستکاری دی ان ای ارگانیسم های تک سلولی و تولید مواد جدیدی که تاکنون در ارتش های جهان استفاده نشده، تلاش خواهند کرد.

تا حال دستکاری ژنتیک بیشتر در علم پزشکی و شیمی کاربرد داشته، اما حالا جذابیت های این روش مورد توجه نظامیان نیز قرار گرفته است. پژوهشگران می گویند در آینده می توان از برخی میکروب های خاص برای تولید محصولات مختلفی اعم از دارو، ابریشم و حتی موادی بسیار مستحکم و نفوذ ناپذیر با وزن و ضخامت اندک و انعطاف پذیری بسیار بالا استفاده کرد.

به گزارش مهر ،علاوه بر این، روش یادشده برای تولید فیلترهای چشمی به منظور افزایش توان دید، حفاظت از سربازان و فضانوردان در برابر انواع اشعه های مضر و غیره کاربرد خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید