وزیر سابق اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران به ۱۱ سال حبس محکوم شد

    کد خبر :496968
وزیر سابق اسرائیل

وزیر سابق انرژی و صنعت رژیم صهیونیستی به اتهام آنچه که “جاسوسی برای ایران” خوانده شد، به یازده سال حبس محکوم شد.

به گزارش بازتاب، به نقل از چنل نیوز آسیا، دادستان گولا کوهن به خبرنگاران خارج از دادگاه اورشلیم اعلام کرد که قاضی حکم خود را در خصوص پرونده گونن سگو، وزیر سابق انرژی و صنعت رژیم صهیونیستی که رسیدگی به آن به شکل غیر علنی انجام شد، اعلام کرده است.

این دادستان رژیم صهیونیستی اظهار کرد که گونن سگو، روز سه‌شنبه بیست و ششم فوریه (۷ اسفند) به اتهام جاسوسی برای ایران به یازده سال حبس محکوم شده است.

گونن سگو، که به عنوان وزیر انرژی و صنعت رژیم صهیونیستی طی سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۶ فعالیت کرد، پیش‌تر به جاسوسی برای “دشمنان اسرائیل” اذعان کرده بود.

گونن سگو، وزیر سابق انرژی و صنعت که پیش‌تر نیز به دلیل قاچاق مواد مخدر مدتی را در زندان‌های فلسطین اشغالی گذرانده بود، اواخر خرداد از سوی مقامات این رژیم به جاسوسی برای ایران متهم شد.

بنابر شکایتی که در پانزدهم ژوئن علیه وی تنظیم شده بود، سگو اطلاعاتی را در مورد صنعت انرژی و سایت‌های امنیتی در اختیار برخی افراد در اختیار ایران قرار داده بود. صهیونیست‌ها می‌گویند او همچنین “با دستگاه اطلاعاتی ایران همکاری داشته و اطلاعاتی را علیه دولت اسرائیل” در اختیار ایران قرار داده بود.

رژیم صهیونیستی که به جعل پرونده علیه ایران شهرت دارد و کارشناسان این اتهام را در راستای تلاش نتانیاهو برای پرونده‌سازی علیه ایران ارزیابی کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید