انتخاب سه فیلم شایسته حوزه جوانان در جشنواره فیلم فجر

    کد خبر :496888
جشنواره تجلی اراده ملی

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان، برگزیدگان جشنواره تجلی اراده ملی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در حوزه جوانان را معرفی کرد.

امید محدث با اشاره به حضور معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در جشنواره تجلی اراده ملی و بخش ویژه حضور دستگاه‌ها و نهادها  گفت: شاخص‌های معاونت جوانان برای انتخاب فیلم‌های برگزیده حوزه جوانان شامل احیای هویت ملی، ایرانی- اسلامی، سرمایه اجتماعی، امید به زندگی، آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد، طلاق، ازدواج سفید، خانواده و فرزند پروری و… بوده است.

محدث افزود: در نهایت این معاونت سه فیلم را شایسته دریافت جایزه تجلی اراده ملی و یک فیلم را شایسته تقدیر دانست.

به گفته وی، فیلم «تختی» یکی از این سه فیلم بود که به دلیل نگاهی جدید و به دور از کلیشه‌های مرسوم به زندگی و زیست اجتماعی غلامرضا تختی به عنوان یک سرمایه اجتماعی و  پرداختن به نقش این اسطوره تاریخ معاصر در تحولات اجتماعی و فرهنگی زمان خود و واکنش های وی به شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه، توسط هیات داوران شایسته نشان تجلی اراده ملی دانسته شد. فیلم «متری شیش و نیم» نیز به  دلیل تلاش محسوس و غیر کلیشه‌ای برای ترسیم چرخه کامل آسیب های ناشی از خرید، فروش و مصرف مواد مخدر در جامعه شایسته نشان تجلی اراده ملی شناخته شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان ادامه داد: فیلم  «23 نفر» نیز به دلیل روایتی لطیف و جذاب از ایثارگری‌ها و فداکاری‌های جوانان در هشت سال دفاع مقدس و بازتولید صحیح مفهوم ایثاگری برای جامعه مخاطب امروز مورد انتخاب هیات داوران قرار گرفت.

محدث تصریح کرد: فیلم «سونامی» نیز به دلیل جسارت کارگردان در پرداختن به حوزه ورزش بانوان شایسته دریافت لوح تقدیر شناخته شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید