پژوهشگران ایرانی وسیله‌ای جدید برای درمان شکستگی لگن ساختند

    کد خبر :496877
پژوهشگران ایرانی

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به طراحی و ساخت محصولی به منظور کاهش چشمگیر مرگ و میرهای ناشی از شکستگی لگن در سالمندان و درمان آن شدند.

به گزارش بازتاب به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر علی مرادی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر افزود: این محصول به نام «اکسترنال فیکساتور دینامیک هیپ» به منظور کاهش چشمگیر مرگ و میرهای ناشی از شکستگی لگن در سالمندان و درمان آن طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: «اکسترنال فیکساتور دینامیک هیپ» وسیله ای با طراحی منحصر به فرد است که جهت برخی از شکستگی ها در ناحیه لگن کاربرد دارد و در سالمندان و افراد با خطر بالای بیهوشی برای پیشگیری از عمل جراحی استفاده می شود.

مرادی گفت: شکستگی های ناحیه لگن به ویژه ناحیه «اینترتروکانتریک» بیشتر در سالمندان ایجاد می شود و وجود بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری های قلبی، ریوی و فشار خون تحمل عمل جراحی را به منظور درمان برای آنها سخت می کند.

وی گفت: وسیله اختراع شده دارای یک قسمت دینامیک است که ناحیه شکسته استخوان لگن را کمپرس فشرده می کند و باعث جوش خورگی سریعتر محل شکستگی می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: «اکسترنال فیکساتور دینامیک هیپ» بدون خونریزی و تنها با بیهوشی کوتاه و سبک در خارج از بدن بیمار قرار می گیرد و بعد از جوش خوردن ناحیه شکستگی، خارج می شود و در عین حداکثر پایداری حداقل مزاحمت را برای بیمار دارد.

وی در خصوص قابلیت تجاری سازی این محصول جدید نیز گفت: یک شرکت ایرانی بعد از طراحی و تحقیقات بالینی گسترده موفق به ثبت داخلی و ثبت آمریکا و تجاری سازی «اکسترنال فیکساتور دینامیک هیپ» شده است.

مرادی افزود: وسیله اختراع شده مجوزهای تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را هم کسب کرده و به تولید انبوه رسیده است.

«اکسترنال فیکساتور دینامیک» با همکاری دکتر علی مرادی، دکتر احسان واحدی، دکتر محمدحسین ابراهیم زاده. مهندس سعید کرمانی و مهندس ناهید مجاور از اعضای هیئت علمی و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و ساخته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید