قیمت مرغ به ۱۶ هزار تومان رسید

    کد خبر :496751
مرغ

چهارآیین مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۲۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار تومان است.

برومند چهارآیین مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۲۰۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۴ هزار و خرده فروشی‌ها ۱۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار تومان است.

وی افزود: قیمت هر کیلو مرغ زنده در اوایل هفته ۲۰۰ تومان کاهش یافت که مجدد به سبب ازدیاد تقاضا همین میزان افزایش یافت.

چهارآیین با اشاره به اینکه ۸۰ درصد قیمت تولید را ذرت، کنجاله سویا و جوجه یکروزه تشکیل می‌دهد، بیان کرد: با توجه به آنکه قیمت نهاده‌ها در هزینه تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد، از این رو مدیریت بازار نهاده‌ها در کنترل قیمت مرغ اثر گذار است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های دامی در بازار با نرخ مصوب تفاوت معناداری دارد، بیان کرد: اگرچه مشکلات توزیع نهاده‌های دامی نسبت هفته‌های گذشته تا حدی بهبود یافته، اما همچنان نرخ‌های موجود در بازار نامتعارف است.

به گفته وی، با توجه به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده‌های دامی، هر کیلو ذرت باید با نرخ یک هزار و ۲۰۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه شود، در حالیکه هم اکنون به سبب سودجویی عوامل واسطه و دلال هر کیلو ذرت کمتر از یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار تومان و کنجاله سویا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار نیست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره تاثیر بهبود توزیع نهاده‌های دامی بر بازار مرغ اظهار کرد: بهبود توزیع نهاده‌های دامی می‌تواند در جوجه ریزی اردیبهشت ماه مرغداران تاثیر گذار باشد و بر کاهش قیمت مرغ در ایام پایانی سال بی تاثیر است.

چهار آیین با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ شب عید وجود ندارد، افزود: با توجه به جوجه ریزی مناسب واحد‌های تولیدی پیش بینی می‌شود که روند کنونی تا پایان سال همچنان استمرار یابد.

وی در پایان درباره تاثیر عرضه مرغ با نرخ مصوب از سوی پشتیبانی امور دام تصریح کرد: طبق روال گذشته عرضه مرغ با نرخ مصوب و مداخله دولت در تنظیم بازار تنها به عنوان مسکن عمل می‌کند، از این رو از مسئولان دولتی انتظار داریم که به جای توزیع مرغ با نرخ مصوب به بخش تولید بها دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید