تاکسی پرنده ای که چهار بال دارد

  • خودرو
  • سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ۹:۳۸
    کد خبر :496621

آلفا تو نام یک خودروی پرنده عجیب است که توسط شرکت واهانا از زیرمجموعه های ایرباس تولید شده و دارای چهار بال و هشت ملخ است.

تا به حال 50 تست پرواز بر روی این خودروی پرنده عجیب و غریب صورت گرفته است. آلفا تو، دارای موتور برقی بوده و از توانایی نشست و برخاست عمودی برخوردار است که باعث می شود از نمونه های مشابه که مانند هواپیماها از جای برمی خیزند متمایز شود.
این تاکسی پرنده بعد از پرواز عمودی می تواند به صورت افقی به سمت جلو حرکت کند. آرامش و عدم تکان های زیاد در حین حرکت از جمله مزایای آلفا تو است. همچنین این تاکسی پرنده می تواند 5 ساعت بدون مشکل در هوا پرواز کند و حداکثر سرعت آن به 97 کیلومتر در ساعت می رسد.

محصول یادشده در حین پروازهای آزمایشی اطلاعات زیادی را از محیط اطراف جمع آوری کرده و برای ارتقای عملکرد به مرکز کنترل خود در ایالت اورگان آمریکا فرستاده است. حداکثر ارتفاع این تاکسی پرنده از زمان در پروازهای آزمایشی 64 متر بوده است.

آلفا تو در زمان آغاز حرکت افقی بال های خود را به میزان 30 درجه جمع می کند تا بتواند با سرعت شتاب گرفته و سرعت خود را در زمان کمی به 90 کیلومتر در ساعت افزایش دهد. انتظار می رود استفاده عملیاتی از این تاکسی هوایی تا یک دهه آینده ممکن شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید