کاهش ۵.۶ درصدی آمار سزارین /ایجاد ۱۷مرکز جدید درمان ناباروری

    کد خبر :496587

معاون درمان وزارت بهداشت، به تشریح مهم ترین اقدامات وزارتخانه در جهت ارتقای ایمنی و سلامت زایمان مادران باردار در کشور پرداخت.

قاسم جان بابایی، با اشاره به انجام بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار زایمان طبیعی رایگان در کشور بعد از اجرای طرح تحول سلامت، گفت: آمار زایمان سزارین به میزان ۵.۶ درصد کاهش یافته است.

وی، همچنین از کاهش ۵.۶ درصدی سزارین بار اول در کشور خبر داد و افزود: در همین زمینه، آموزش رایگان به ۷۰۰ هزار نفر مادر باردار در دوران بارداری جهت توانمندسازی برای باروری و زایمان طبیعی، صورت گرفته است.

جان بابایی، با اشاره به ساخت ۱۸۰۰ واحد اختصاصی زایمان (LDR) در ۳۶۶ بیمارستان کشور، گفت: پوشش ۸۵ درصدی هزینه­ های درمان ناباروری با تعرفه دولتی برای زوج ­های نابارور، از دیگر اقدامات بعد از اجرای طرح تحول سلامت بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، از ایجاد ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری با تمرکز بر مناطق محروم کشور خبر داد و افزود: این مراکز به ویژه در ۶ استان یاسوج، زاهدان، بندرعباس، شهرکرد، گلستان و لرستان، ایجاد و راه اندازی شده است.

جان بابایی، به توسعه و تجهیز ۲۴ مرکز درمان ناباروری کشور اشاره کرد و گفت: تمامی این اقدامات، در راستای ارتقای ایمنی و سلامت مادران باردار انجام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید