مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را به چالش می‎کشد

    کد خبر :496543
مجلس نمایندگان آمریکا

دموکرات‎های مجلس نمایندگان آمریکا امروز لایحه‏‌ای را به رای خواهند گذاشت که تصمیم ترامپ برای اعلام حالت اضطراری در راستای تامین بودجه ساخت دیوار مرزی مکزیک را به چالش می‎کشد.

به گزارش بازتاب به نقل از هیل، مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل حزب دموکرات است، قرار است امروز سه‌شنبه با تصویب لایحه‌ای، مانع از اجرای تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر اعلام حالت اضطرار ملی برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی مکزیک شوند.

این درحالی است که لایحه ارائه شده از سوی «یواخین کاسترو» نماینده ایالت تگزاس، علیرغم اقبال بلندی که در مجلس نمایندگان دارد؛ حتی اگر موفق به جلب حمایت سنا نیز شود، تاب مقاومت در برابر حق وتوی ترامپ را نخواهد داشت.

با این حال، اقدام آنها مخالفتی آشکار با سیاست مهاجرستیزانه رئیس جمهوری آمریکا است و در صورت همراهی دولتمردان حزب رقیب، موجب ایجاد شکاف در میان جمهوریخواهان می‌شود.

از سوی دیگر، این اقدام پیامی آشکار برای کاخ سفید خواهد داشت مبنی بر اینکه از بعد از انتخابات میان‌دوره کنگره آمریکا که اختیار مجلس نمایندگان به دموکرات‌ها واگذار شد؛ ترامپ تا رسیدن به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد که ناشی از دودستگی قوه مقننه است.

دموکرات‌ها ترامپ را به دلیل استفاده از بودجه اضطراری برای ساخت دیوار مکزیک، به سوء‌استفاده از اختیارات ریاست‌جمهوری متهم می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید