رحمانی فضلی: ایران به شدت از دیوار کشیدن در مرز با پاکستان استقبال می‌کند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ۱۸:۰۶
    کد خبر :496338
رحمانی فضلی

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: در نشست امروز وزیر کشور و اعضای کمیسیون تاکید داشتند که پاکستان توان دیوار کشیدن جهت بستن مرز را ندارد، ایران به شدت از دیوار کشیدن در مرز با پاکستان استقبال می‌کند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در تشریح نشست امروز (دوشنبه) کمیسیون متبوعش با وزیر کشور، اظهار داشت: یکی از موضوعات جلسه امروز گزارشی از شورای امنیت کشور در خصوص توسعه در شرق و غرب بود که وزارت کشور مسئولیت آن را برعهده دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش کلانی از سیاست‌های وزارت کشور در خصوص امنیت مرزها مطرح شد، بیان کرد: مشخصا در خصوص ناامنی های شرق کشور گزارش‌هایی مطرح شد و در موضوع بودجه مرزی نیز مباحثی شکل گرفت.

وی افزود: رحمانی فضلی گفت، در مراتب قبلی نوعی ناهماهنگی احساس می‌شد، اکنون نیز ممکن است ناهماهنگی شکل گرفته باشد، اما چیزی که مشخص است مدیریت در مرزها به صورت واضح تعیین شده است.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: در بخشی از مرزهای شرقی کشور، مسئولیت امنیت برعهده سپاه است و سایر نهادها، در آن مناطق باید با هماهنگی سپاه عمل کنند و در برخی مناطق نیز مسئولیت برعهده ارتش است و سایر نهادها باید با هماهنگی ارتش عمل کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر کشور بیان کرد، اکنون ناهماهنگی در مرزها وجود ندارد، اما به رغم اینکه دولت پاکستان اعلام کرده است مرز را می بندیم، بیشترین کم کاری از سوی کشورهای همسایه رخ می‌دهد.

وی افزود: وزیر کشور و اعضای کمیسیون تاکید داشتند که پاکستان توان دیوار کشیدن جهت بستن مرز را ندارد، ایران به شدت از دیوار کشیدن در مرز با پاکستان استقبال می‌کند.

رحمانی فضلی اظهار داشت: وزیر کشور تاکید داشت که ایران و پاکستان به دنبال تحقق موافقتنامه‌های امنیتی و مجموعه گسترده‌ای از همکاری‌ها هستند، اختلافاتی وجود دارد اما نباید این اختلاف تمام روابط دو کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: به رغم اینکه ایران آزادی عمل کامل در داخل خاک پاکستان را ندارد اما برای مقابله با تهدیدهای امنیتی خود، می‌تواند در جاهایی که کم کاری از کشورهای همسایه وجود دارد، ورود کند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه وزیر کشور در خصوص مباحثی مانند لایحه جامع نظام انتخابات نیز مطرح کرد، گفت: وزیر کشور در این جلسه تاکید کرد که موضوع استانی شدن انتخابات بهتر است در لایحه جامع نظام انتخابات ادغام شود و به صورت تلویحی اعلام کرد که وزارت کشور موافق استانی شدن انتخابات است اما در مجموع باید استانی شدن با لایحه جامع انتخابات همراه شود و رحمانی فضلی ابراز امیدواری کرد که انتخابات بعدی بر مبنای لایحه جامع نظام انتخابات برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید