انگلیس شاخه سیاسی حزب‌الله را هم «تروریستی» اعلام کرد

    کد خبر :496320
شاخه سیاسی حزب‌الله

وزیر کشور انگلیس روز دوشنبه با صدور ابلاغیه‌ای حزب‌الله لبنان اعم از شاخه سیاسی و نظامی آن را به عنوان یک «گروه تروریستی» اعلام و فعالیت این گروه در انگلیس را ممنوع کرد.

همزمان با تلاش‌های آمریکا برای تشدید فشار به حزب‌الله لبنان، «ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس هم روز دوشنبه اعلام کرد دولت این کشور کلیت حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، جاوید در این مورد گفت: «حزب‌الله به تلاش برای بی‌ثبات کردن وضعیت شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و ما دیگر نمی‌توانیم میان شاخه نظامی آن که پیش از این غیرقانونی شده و حزب سیاسی آن، تمایز قائل شویم.»

وی افزود: «به همین جهت، من تصمیم گرفته‌ام که کل گروه را ممنوع کنم.»

به گزارش فارس، بر اساس متن ابلاغیه صادر شده توسط جاوید، از این پس حزب‌الله لبنان اعم از شاخه سیاسی و نظامی آن در فهرست گروه‌های تروریستی انگلیس قرار می‌گیرد و فعالیت این گروه در انگلیس ممنوع می‌شود.

این در حالی است که اتحادیه اروپا حزب‌الله لبنان را به صورت دو بخش سیاسی و نظامی به رسمیت شناخته و بخش نظامی آن را در فهرست تحریم قرار داده است.

رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا در ماه‌های گذشته در تلاش برای محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان، کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده‌اند. واشنگتن همچنین در تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان، چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

تصمیم انگلیس برای تروریستی خواندن حزب‌الله با استقبال رسانه‌های صهیونیستی مواجه شده است. این رسانه‌ها پیش از این هم بارها کشورهای اروپایی را خطاب قرار داده و از آن‌ها خواسته بودند حزب‌الله را تحریم کند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که حزب‌الله یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است و در انتخابات اخیر پارلمان لبنان هم با وجود اقدامات آمریکا علیه این حزب، بخش بزرگی از کرسی‌ها در اختیار ائتلاف مورد حمایت حزب‌الله قرار گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید