۲ میلیارد دلار از فاینانس به طرح های خطوط مترو اختصاص یافت

  • سیاسی
  • دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ۱۶:۳۲
    کد خبر :496258

نمایندگان مجلس مقرر کردند،۲ میلیارد دلار از تسهیلات خارجی در جهت ساخت و بهره‌برداری از خطوط مترو و طرح‌های کاهش آلودگی هوا اختصاص یابد.

در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تبصره های هزینه ای لایحه بودجه مقرر شد ۲ میلیارد دلار از تسهیلات خارجی در جهت ساخت و بهره‌برداری از خطوط مترو و طرحهای کاهش آلودگی هوا اختصاص یابد.

بنابراین طبق بند ج تبصره ۳، به‌منظور تسریع در جذب تسهیلات تصویب‌شده از بانک‌های توسعه‌ای از جمله بانک توسعه‌اسلامی، بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های آسیایی(AIIB) و بانک توسعه و تجارت اکو، دستگاههای استفاده‌کننده از تسهیلات مذکور مجازند در سقف بند (الف)‌ این تبصره پس از موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور در چهارچوب سقف اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای اجرای طرحهای با پسوند وامی مندرج در پیوست شماره (۱) این قانون نسبت به هزینه‌کرد آن در چهارچوب موافقتنامه متبادله با سازمان مذکور اقدام کنند.

همچنین بر اساس بند (د) تبصره ۳ دولت مجاز شد درصورت تأمین پانزده‌درصد (۱۵%) سهم دستگاه توسط شهرداری‌ها و دستگاههای ذی‌ربط و تعهد به بازپرداخت اصل و سود توسط همان دستگاه حداقل دو میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)دلار از تسهیلات خارجی این تبصره را در جهت ساخت و بهره‌برداری از خطوط مترو و طرح‌های کاهش آلودگی هوا اختصاص دهد.

به گزارش مهر، دولت موظف است نسبت به تضمین اصل و هزینه‌های این تسهیلات اقدام کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید