جدیدترین اخبار
۱۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۷ اقتصادی کد خبر :49602

جزئیات جذب سرمایه‌گذاران خارجی در بنادر

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی از ورود سرمایه‌گذار به پروژه ۲۴۰۰ هکتاری توسعه پس‌کرانه بندر شهیدرجایی خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاران برای فاز سه این مجتمع بندری در راه هستند.

جلیل اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به پرسشی در خصوص برنامه‌های این سازمان برای جذب سرمایه گذاران خارجی گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه بندری، به صورت رسمی در سایت سازمان بنادر وجود دارد؛ اما به زودی چند پروژه بزرگ‌مقیاس را معرفی خواهیم کرد که یکی از آنها، توسعه پس‌کرانه بندر شهیدرجایی به وسعت ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار است که یکی از بزرگترین پروژه‌های لجستیکی کشور محسوب و در حال حاضر، کارهای مقدماتی آن آغاز شده است.

معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، پروژه مهم دیگر برای معرفی به سرمایه‌گذاران را طرح توسعه پس‌کرانه‌های بندر امام خمینی (ره) به با مساحت ۸۰۰ هکتار و با هدف اجرای برنامه‌های لجستیکی و خدمات ارزش افزوده عنوان و تصریح کرد: پروژه ساخت فاز ۳ مجتمع بندری شهید رجایی نیز، یکی دیگر از طرح‌های مهم سازمان بنادر است که مطالعات مقدماتی آن، در حال اتمام بوده و تا چند ماه آینده، رسماً برای سرمایه گذاران معرفی می‌شود. از دیگر پروژه‌های بندری که به سایر بنادر مربوط می‌شود، ساخت پایانه غلات در بندر امام و همچنین توسعه جزیره نگین در بوشهر است که در حال طراحی و اجرای آنها هستیم.

اسلامی در خصوص ویژگی‌هایی که سبب می‌شود سرمایه‌گذاران خارجی مورد تأیید این سازمان قرار گیرند، گفت: شرکت‌هایی که دارای تجربه و شبکه تجاری بین‌المللی هستند یا مجموعه‌ای از شرکت‌های داخلی و خارجی که دانش کافی و دسترسی به سیستم‌های پیشرفته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مدیریت پایانه‌های بندری را داشته باشند، می‌توانند در ساخت این پروژه‌ها ورود کنند.

وی همچنین دربارهٔ کشورها یا لاینرهای کشتیرانی که در پسابرجام مستقیماً با بنادر ایران همکاری خود را آغاز کرده‌اند، تأکید کرد: تا به حال ۱۸ شرکت حمل و نقل بین اللمی مجدداً همکاری هایشان را با ایران از سرگرفته‌اند؛ ضمن اینکه ۱۳ شرکت هم فعالیت منظم در یندر شهید رجایی دارند، همچنین ۹ شرکت معتبر بین‌المللی پیمانکار عملیات بندری از ۸ کشور چین، سنگاپور، دانمارک، فرانسه، کره جنوبی، سوئیس، آلمان و فیلیپین نیز درخواست سرمایه‌گذاری در بنادر ایران را ارائه داده‌اند.

به گفته عضو هیئت عامل سازمان بنادر، یک شرکت ایرانی مشترک با طرف ایتالیایی با سهم ۵۱ درصدی ایران با هدف انتقال دانش فنی مکانیزه کردن بنادر تأسیس شده و توافقات لازم با ایتالیایی‌ها نیز انجام شده است. همچنین مؤسسات رده‌بندی خارجی (IACS) که در زمینه صدور گواهی نامه‌های قانونی برای شناورهای ایرانی فعالند و شرکت‌های بیمه گر غرامت و پوشش حفاظتی بین‌المللی (IGP&I) هم، مجدداً در ایران فعال شده‌اند.

معاون مدیرعامل سازمان بنادر با بیان اینکه تا پیش از اعمال تحریم‌ها، ۲۲ خط کشتیرانی بین‌المللی با ایران در ارتباط بودند گفت: در پسابرجام نیز ۱۴ خط فعالیت فعالیت مجدد خود را آغاز و ۸ خط دیگر نیز همکاری خود با سازمان بنادر را اعلام کرده‌اند. خط کشتیرانی MSC به عنوان مطرح‌ترین برند این حوزه در دنیا یکی از خطوطی است که به ایران بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از بخش‌های اقتصادی کشور که در دوره تحریم‌ها متضرر شده بود، بنادر بودند که در دور لغو تحریم‌ها و پسابرجام، شرکت‌های کشتیرانی خارجی بار دیگر به بنادر کشور بازگشتند؛ ضمن اینکه ایران به دلیل آنکه امن‌ترین کشور منطقه است، یکی از جذاب‌ترین مناطق برای سرمایه گذاران خارجی در حوزه بندری محسوب می‌شود. بر این اساس قرار است سازمان بنادر و دریانوردی به زودی چند پروژه مهم بندری را برای سرمایه‌گذاری به خارجی‌ها معرفی کند.

وبگردی

روی خط خبر

  • سفر بارزانی به تهران؛ بیم و امید کردها
  • روایت زیباکلام از بازی خطرناک علیه روحانی
  • اروپا چگونه برجام را حفظ می‌کند؟
  • ناجا از شهرداری تهران شکایت کرد: قرارداد میلیاردی با شهرداری سابق در زمان انتخابات غیرواقعی است
  • عماد افروغ: زنگ خطر جابجایی خادم و مخدوم در ایران به صدا در آمده!/ اعتماد میان قدرت سیاسی و مدنی، ضامن سلامت سیاسی کشور است
  • عراقچی: ایده برخی از اروپایی‌ها دادن امتیاز غیربرجامی به ترامپ برای نگه داشتن او در برجام است
  • ردیف بودجه موسسه آیت‌الله مصباح حذف نشده / ۲۶۰ میلیارد تومان بودجه نهادهای فرهنگی حذف شد که امیدوارم در صحن علنی بازگردد
  • کنسرت گروه محبوب “ماکان بند” در محلی متفاوت
  • چرا عربستان، ترکیه را خطرناکتر از ایران می‌داند؟
  • شلیک موشک بالستیک انصارالله به پادگان وابسته به مزدوران هادی در تعز
  • آقای بازیگر از فصل ۴ “شهرزاد” گفت
  • برنامه ریزی جدی برای نابرابری‌ها در روستاها و شهرهای کوچک
  • تیلاپیا مضر نیست/ به خاطر قزل‌آلا ممنوع کردیم
  • اجازه نمی‌دهیم برخی جریان‌ها هزینه آشوب را کم کنند
  • رئیس جمهور به چالش «رشیدپور» جواب می‌دهد؟
  • علی مطهری: انتشار فیلمی از جلسه خبرگان رهبری مسئله مهمی نبود/ اینکه مردم از مباحثات مجلس خبرگان آگاه شوند امر مثبتی است
  • رمزگشایی از شرط و شروط ترامپ برای «برنامه موشکی ایران» /کارشناس مسائل نظامی: موشک های ایران دفاعی است نه تهاجمی
  • هر ایرانی باید تنها یک دفترچه بیمه داشته باشد
  • وقتی مادری ار روی فقر مجبور می شود فرزند خود را به دیگری واگذار کند!
  • خداحافظی «لیسانسه‌ها» از تلویزیون
  • تأکید معاون شهردار تهران بر توسعه دوچرخه سواری در پایتخت
  • توضیحات پلیس درباره خبر آتش سوزی در شهرداری
  • ۱۵ سال طراحی نیسان در اروپا
  • کارمندان و کارگران کمپانی مرسدس بنز در سال۱۸۹۷
  • همان «پنج نفری» که توانایی بر هم زدن بازار ارز را دارند، رئیس بانک مرکزی کنید!
  • صادرات زعفران ۳۳ درصد بیشتر شد
  • دلیل ممنوعیت واردات تیلاپیا حمایت از تولید داخل اعلام شد
  • حذف کاغذ از فرایند مالیاتی
  • واکنش ایران به ادعاهای عادل الجبیر
  • برنامه ترکیه برای کاهش وابستگی به واردات