داروهای طبیعی و سنتی کمترین بحران را داشته اند

    کد خبر :496015

مدیرکل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه سال ۹۷ سال سختی برای دارو بود، گفت: خوشبختانه داروهای طبیعی و سنتی کمترین بحران را داشته اند.

مهناز خانوی روز دوشنبه در نشست خبری معرفی دستاوردهای صنعت داروسازی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهارداشت: داروهای طبیعی و سنتی و همچنین مکمل های غذایی به عنوان جوانترین گروه فرآورده هایی است که در حال حاضر در کشور رو به توسعه است.

وی با اشاره به معرفی ۴۰ فرآورده طبیعی و سنتی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: انتخاب این چهل فرآورده از بین ۴۰۰ فرآورده ای که در بهمن ۹۶ تا ۹۷ مجوز گرفته بودند، کار دشواری بود.

خانوی از وجود بیش از ۴ هزار قلم فرآورده طبیعی و سنتی دارای مجوز خبر داد و افزود: خوشبختانه تولید داروهای سنتی با تکنولوژی مناسب در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۷ سال سختی برای دارو بود، گفت: خوشبختانه داروهای طبیعی و سنتی کمترین بحران را در سال جاری داشته اند.

مدیرکل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در ادامه به مشکل کمبود شیرهای رژیمی اشاره کرد و گفت: در یک دوره کوتاهی ما شاهد کمبود شیرهای رژیمی بودیم که این موضوع ناشی از کمبود ورود یا توزیع آن نبود، بلکه مربوط به بحران بازار بود، زیرا ما ۳۰ درصد بیشتر از سال قبل عرضه شیرهای رژیمی را داشتیم.

وی تأکید کرد: اداره کل فرآورده های طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو سازوکار لازم برای تأمین این فرآورده ها را تا پایان سال ۹۸ انجام داده است و پیش بینی می کنیم مشکل خاصی در زمینه داروهای طبیعی و سنتی نداشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید