ایده‌های خود را روی کاغذ بیاورید

    کد خبر :496004
نوشتن ایده‌

یک کارشناس در زمینه موفقیت و خلاقیت، ثبت و نوشتن ایده‌ها و روی کاغذ آوردن ایده‌هایی که به صورت گذرا از اذهان می‌گذرند را ضروری دانست.

سعید فتح‌الهی‌راد، مدرس سمینار آموزشی فنون خلاقیت و نظام پیشنهادها و نوآوری که با هدف تقویت‌بخشی در زمینه ارائه پیشنهاد و تبیین ویژگی‌های افراد خلاق و اثرگذاری آنها در سازمان، در شرکت توزیع برق استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: نوشتن و یا ثبت کردن ایده‌هایی که در ذهن به صورت گذرا عبور می‌کنند باعث افزایش تمرکز و مقدمه‌ای برای خلق یک پیشنهاد نوظهور می‌شود.

وی با اشاره به این که خداوند اختیار ثبت مطالب را به انسان بخشیده، گفت: هر فرد می‌تواند با بهره‌گیری از این موهبت الهی ایده‌هایی که در ذهنش جاری می‌شود را درج کرده و از آنها استفاده کند.

فتح‌الهی‌راد اضافه کرد: هر شخص باید در لحظه زندگی کند و تمرکز کردن به موضوعات مختلف در یک زمان تنها موجب بی‌نتیجه ماندن افکار در ذهن می‌گردد.

مدرّس این سمینار آموزشی با بیان این که انتخاب زندگی با خود فرد است، بیان کرد: افراد به سه گروه اهمالکاران که افراد بی‌انگیزه و منفی‌گرا هستند، وظیفه گرایان که مطیع و مورد استفاده سازمان هستند و همچنین بهبودگرایان که پویا و با انگیزه هستند تقسیم می‌شوند.

فتح الهی‌راد یادآور شد: خواستن، انرژی درونی، شور و شوق و محرک انجام کار از جمله عواملی است افراد با انگیزه در درون خود دارند.

مدرس سمینار آموزشی فنون خلاقیت و نظام پیشنهادها و نوآوری اضافه کرد: با انگیزه زیستن، بهبود طلبی به جای عادت زندگی، مطالعه و تفکر روزانه، حضور در لحظه و انجام کارها، ثبت ایده‌ها در لحظه، تبدیل ایده به پیشنهاد و ثبت آن و مذاکره و پیگیری از عادت‌های پیشنهاددهندگان موثر به شمار می‌روند.

وی اظهار کرد: نظام پیشنهادها، نظام واکسیناسیون همگانی برای مبارزه با ویروس‌های بی‌انگیزگی است که نه تنها در محیط کار بلکه در زندگی روزمره نیز کارایی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید