نیسان لیف؛ پرفروش‌ترین خودروی برقی جهان در سال ۲۰۱۸

  • خودرو
  • دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۴۸
    کد خبر :495965

طبق آخرین اطلاعات منتشرشده نیسان لیف همچنان در رده نخست پرفروش‌ترین خودروی برقی سال ۲۰۱۸ قرار گرفته است.

طبق اطلاعات منتشرشده توسط مرکز تحقیقات انرژی خورشیدی و هیدروژنی بادن وورتمبرگ، نیسان لیف با بیش از ۳۶۰ هزار دستگاه فروش در سراسر جهان، در صدر فهرست پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی سال ۲۰۱۸ قرار دارد؛ باتوجه‌به آمار منتشرشده به نظر می‌رسد که نیسان لیف بتواند تا مدت‌ها در رتبه نخست باقی بماند.

دومین مدل پرفروش در جهان، تسلا مدل اس با بیش از ۲۴۰ هزار دستگاه فروش است و پس از آن خودروی الکتریکی BAIC سری EC با بیش از ۱۷۰ هزار دستگاه قرار دارد. پس از این خودروها، محصولاتی مانند میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید، شورولت ولت، تویوتا پریوس پلاگین هیبرید، تسلا مدل ۳، BYD Qin پلاگین هیبرید، رنو زوئی و بی‌ام‌و i3 حضور دارند. دراین‌میان رتبه خودروسازان چینی بیش از سایرین جلب توجه می‌کند.

نام محصول ۲۰۱۴ ۲۰۱۵ ۲۰۱۶ ۲۰۱۷ ۲۰۱۸
نیسان لیف ۱۵۵,۰۰۰
۱۹۵,۳۵۰
۲۳۹,۲۵۰ ۲۸۲,۸۰۰ ۳۶۳,۹۴۰
تسلا مدل اس ۵۵,۱۳۰
۱۰۰,۴۴۰
۱۴۸,۶۱۰ ۱۹۶,۱۸۰ ۲۴۳,۲۰۰
BAIC سری EC ۰
۰
۴,۱۳۰ ۸۲,۲۱۰ ۱۷۲,۸۵۰
میتسوبیشی اوتلندر PHEV ۵۱,۶۷۰
۹۱,۴۵۰
۱۱۳,۳۳۰ ۱۳۵,۱۷۰ ۱۷۲,۶۴۰
شورولت ولت ۷۸,۹۶۰
۹۵,۸۸۰
۱۲۴,۱۴۰ ۱۴۸,۸۶۰ ۱۷۱,۶۷۰
تویوتا پریوس PHEV ۶۴,۰۸۰
۷۰,۶۶۰
۷۳,۵۶۰ ۱۲۳,۸۴۰ ۱۶۸,۴۴۰
تسلا مدل 3 ۰
۰
۰ ۱,۷۷۰ ۱۴۸,۰۸۰
BYD Qin ۱۴,۷۵۰
۴۶,۶۵۰
۶۸,۵۲۰ ۸۹,۲۶۰ ۱۳۶,۶۸۰
رنو زوئی ۱۸,۳۱۰
۳۵,۸۳۰
۵۴,۸۱۰ ۸۱,۵۳۰ ۱۱۴,۳۱۰
بی‌ام‌و i3 ۱۶,۵۸۰
۳۸,۹۶۰
۵۹,۳۷۰ ۸۴,۶۲۰ ۱۰۸,۵۶۰

تسلا مدل اس یک خودروی برقی لوکس با قیمت متوسط دو برابری نسبت به نیسان لیف محسوب می‌شود؛ بنابراین می‌توان از نظر درآمدی تسلا مدل S را به‌عنوان پرفروش‌ترین مدل برقی در جهان به حساب آورد. این محصول لوکس تسلا همچنین از نظر ظرفیت باتری خودروی برقی نیز هنوز در رده نخست جهان قرار دارد.

اگر به جدول تجمعی فروش محصولات برقی در جهان نگاهی بیاندازیم، شانس زیادی برای تسلا مدل ۳ وجود دارد که در سال ۲۰۲۰ بتواند در رتبه پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی جهان قرار بگیرد. البته این موضوع به میزان زیادی به رشد فروش تسلا مدل ۳ و ثابت ماندن فروش سالانه نیسان لیف نیز بستگی دارد.

موضوع دیگر رشد فروش خودروهای برقی در بازار چین است که به‌دلیل تغییر رویکرد دولت چین برای استفاده از انرژی سوخت‌های فسیلی به سمت انرژی پاک رخ می‌دهد. طی سال‌های اخیر شاهد سرمایه‌گذاری سنگین شرکت‌های خودروسازی برای توسعه زیرساخت‌های موردنیاز این کشور به منظور افزایش تولید خودروی برقی هستیم.

دولت چین با ارائه مشوق‌های لازم به شرکت‌های خارجی و داخلی، زمینه را برای تولید خودروهای برقی آماده کرده است. همین مسئله باعث شده‌ است تا فروش محصولات برقی شرکت‌های چینی مانند BYD و BAIC با رشد درخورتوجه همراه باشد. دراین‌میان خودروی الکتریکی BAIC سری EC، تویوتا کرولا هیبرید، BYD و نیو ES8 در رتبه‌های بالای پرفروش‌ترین محصولات برقی بازار چین قرار گرفته‌اند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید