موبایل جدید ال جی با حرکات دست کنترل می شود

    کد خبر :495841

شرکت ال جی از موبایل جدیدی رونمایی کرده که دوربین جلویی آن دارای حسگر رصد حرکات دست است. به این ترتیب کاربر می تواند با حرکات دست خود به گوشی دستورهای مختلفی بدهد.

شرکت ال جی در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا از موبایل LG G۸ ThinQ رونمایی کرد.

این موبایل در نگاه اول شباهت بسیار زیادی به G۷ThinQ دارد اما در واقعیت نکات تمایز این دستگاه ها بسیار زیاد است.

یکی از نکات جالب درباره این دستگاه، حسگر دوربینی است که زیر بریدگی نمایشگر LG G۸ ThinQ نصب شده است. این حسگر حرکات دست را شناسایی می کند و کاربر می تواند با حرکات مختلف صوت دستگاه را تنظیم کند، تماس ها را مدیریت و پخش موسیقی را کنترل کند.

به هرحال این موبایل تمام ویژگی های یک پرچمدار را دارد. طراحی شیشه و فلز موبایل با بقیه پرچمداران بازار تفاوتی ندارد.

LG G۸ ThinQ نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED با وضوح QHD دارد همچنین تراشه اسنپ دراگون ۸۵۵ در آن به کار رفته است. در کنار این موارد RAM دستگاه نیز ۶ گیگابایتی است.

همچنین این دستگاه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی دارد و می توان کارت حافظه micro SD با حافظه ۵۱۲ گیگابایت را به آن افزود. باتری دستگاه ۳۵۰۰ میلی آمپری است.

پشت این دستگاه دو دوربین نصب شده که یکی از آنها دوربین ۱۲ مگاپیکسل واید انگل و دیگر دوربین اولترا واید ۱۶ مگاپیکسل است.

اما مهم ترین ویژگی دستگاه دوربینی است که زیر بریدگی نمایشگر قرار دارد.

این دوربین توانایی تشخیص سه‌بعدی صورت را نیز دارد که امنیت بیشتری نسبت به الگوریتم‌های تشخیص چهره‌ دوبعدی در دوربین‌های سلفی عادی دارد.

اما قابلیت منحصربه‌فرد دیگر جی ۸، امکان کنترل و ارایه‌ برخی دستورها به وسیله حرکات دست است. در این حالت بدون نیاز به لمس گوشی می‌توان با انجام برخی حرکات مانند تکان دادن دست، چرخش مچ دست (مانند تنظیم حجم صدا توسط ابزار چرخان مخصوص به آن در سیستم‌های صوتی)، نزدیک کردن یا فاصله دادن انگشت‌ها از یکدیگر می‌توان تنظیماتی مانند برقراری تماس، تنظیم حجم صدا، گرفتن اسکرین‌شات یا رفتن به قطعه‌ موسیقی بعدی را اعمال کرد. به‌ گفته‌ی ال‌جی این قابلیت در شرایطی مانند رانندگی، بسیار کاربردی خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید