فعال شدن هواپیماهای جاسوسی آمریکا در نزدیکی شبه جزیره کریمه

    کد خبر :495728
هواپیماهای جاسوسی آمریکا

با توجه به افزایش قابل توجه پروازهای جاسوسی هواپیماهای بیگانه در نزدیکی حریم هوایی روسیه و شبه جزیره کریمه، روز یکشنبه نیز یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکایی به مدت سه ساعت در مناطق جنوبی کریمه به گشت‌زنی پرداخت.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری «نووستی»، بر اساس اطلاعات منتشره از سوی منابع مونیتورینگ پروازهای هوایی، یک فروند هواپیمای نیروی هوایی آمریکا پرواز شناسایی را در آسمان منطقه تنگه کرچ و بندر سواستوپل (در سواحل دریای سیاه) انجام داد.

طبق این اطلاعات، یک فروند هواپیمای گشت‌زنی ضدزیردریایی نوع «P-8APoseidon» متعلق به نیروی هوایی آمریکا بعدازظهر روز یکشنبه از پایگاه هوایی ناتو در جزیره سیسیل و با گذشتن از حریم هوایی بلغارستان به منطقه دریای سیاه رسیده و پرواز شناسایی را در منطقه خلیج کرچ در دریای آزوف و در فاصله 125 کیلومتری از پل بزرگ کریمه انجام داد. این هواپیما شب گذشته همچنان در مناطق جنوبی نزدیک به شبه جزیره کریمه حضور داشت. در مسیر پرواز این هواپیمای آمریکایی نزدیک شدن آن به بندر سواستوپل نیز مشخص است. این هواپیما نزدیک به سه ساعت در مناطق همجوار شبه جزیره کریمه مشغول گشت‌زنی بود.

وزارت دفاع روسیه این مسئله را مورد توجه قرار داده که این اواخر تعداد پرواز‌های هواپیماهای جاسوسی-شناسایی بیگانه، به خصوص آمریکایی، در آسمان دریای سیاه و در نزدیکی حریم هوایی روسیه افزایش قابل توجهی یافته است.

“سرگئی شایگو” وزیر دفاع روسیه اخیرا یادآور شده که در همین رابطه، یک گروه ویژه نظامی در جزیره کریمه بوجود آمده که «هیچ شانسی» برای تلاش‌های احتمالی با هدف نفوذ در حریم هوایی روسیه باقی نمی‌گذارد و نقش بسیار مهمی در تامین امنیت کشور دارد.

روز گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی هفته گذشته 13 مورد دستگاه پرنده بیگانه در نزدیکی مرزهای هوایی این کشور مشاهده شده‌اند و جنگنده‌های نیروهای هوا-فضای روسیه مجبور شده‌اند سه بار با هدف ممانعت از نقض حریم هوایی کشور به هوا بلند شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید