آغاز طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفندماه

    کد خبر :495724
طرح‌های ویژه‌ نوروز

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از آغاز طرح نوروزی پلیس در جاده‌های سراسر کشور از ۲۵ اسفند ماه خبر داد.

سردار تقی مهری در جلسه کمیته‌ هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه‌ نوروز که با حضور دستگاه‌های مختلف در شهرک آزمایش برگزار شد، اظهارکرد: برابر تصمیمات اتخاذ شده طرح ویژه‌ نوروزی پلیس پلیس راهنمایی و رانندگی و دیگر دستگاه‌های خدماتی ــ امدادی از ۲۵ اسفند ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود و تا ۱۷ فروردین ماه سال ۹۸ ادامه‌ خواهد داشت. بر این اساس تمامی عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی به همراه بیش از ۵۰۰۰ نیروی کمکی از دیگر یگان‌های انتظامی در آماده باش خواهند بود.

وی با اشاره به آمارهای طرح نوروزی سال گذشته خاطرنشان کرد: در اجرای طرح نوروزی سال گذشته سرعت و سبقت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی و بی‌توجهی به جلو سبب وقوع ۸۵ درصد از تصادفات شد و بیشترین تصادفات نیز بین ساعت ۲۰ تا ۲۴ رخ داد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به این که در طرح نوروزی ۹۷ بالغ بر ۱۰۰۰ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند،گفت: متاسفانه ۶۰ درصد از این جان باختگان در ۳۰ کیلومتری شهرها جان خود را از دست داده‌اند و این نشان دهنده آن است که مسافران باید با دقت و توجه بیشتری در نزدیکی شهرها رانندگی کنند و با این تصور که دیگر به مقصد رسیده‌اند، قوانین رانندگی را زیر پا نگذارند.

وی با بیان این که ۳۸ درصد از تصادفات در طرح نوروزی سال ۹۷ از نوع واژگونی بود،اظهارکرد: این آمار بدان معناست که هیچ خودروی دیگری در این تصادفات دخیل نبود بنابراین رانندگان باید دقت کافی حین رانندگی و استراحت لازم را در طول مسیر مدنظر قرار دهند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، مهری در پایان صحبت‌های خود با اشاره به این که طرح زمستانی در ۲۲ اسفندماه به پایان می‌رسد، اظهارکرد: در تلاش هستیم تا از ظرفیت همیاران پلیس و مشارکت‌های اجتماعی در طرح نوروزی امسال نیز بیش از گذشته بهره ببریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید