نشست شورای بازرگانی ازبکستان و انگلستان برگزار می‌شود

    کد خبر :495704
نشست شورای بازرگانی

بیست و چهارمین نشست شورای بازرگانی و صنعتی ازبکستان و انگلستان از تاریخ 28 فوریه تا اول مارس در «تاشکند» برگزار می‌شود.

به گزارش فارس در تاشکند، بیست و چهارمین نشست شورای بازرگانی و صنعتی ازبکستان و انگلستان از تاریخ 28 فوریه تا اول مارس در شهر «تاشکند» برگزار می‌شود.

این نشست شورای بازرگانی و صنعتی ازبکستان و انگلستان فرصت مناسبی برای کارآفرینان 2 کشور جهت آشنایی با تولیدات و فن آوری‌های بازرگانی طرفین می‌باشد.

امسال در این نشست بیش از 100 بازرگان از بیش از 55 شرکت انگلیسی حضور پیدا می‌کنند.

این بیشترین تعداد شرکت کنندگان در تاریخ شورای بازرگانی و صنعتی ازبکستان و انگلستان است.

بیست و چهارمین نشست شورای بازرگانی و صنعتی ازبکستان و انگلستان به ریاست «الیار غنی‌اف» معاون نخست وزیر ازبکستان و «اما نیکلسون وینتربورنسکای» رئیس شورای انگلستان برگزار خواهد شد.

برنامه ریزی شده طرفین در این نشست توسعه تجارت و سرمایه گذاری‌ها بین ازبکستان و انگلستان، همکاری‌های متقابل در زمینه‌های بهداشت، آموزش و گردشگری را بررسی و یادداشت تفاهم همکاری امضا کنند.

شورای بازرگانی ازبکستان و انگلستان با هدف توسعه تجارت در سال 1994 میلادی ایجاد شد.

این شورا به شرکت‌های انگلستان در قلمرو ازبکستان کمک می‌کند. این نشست سالانه به نوبت در تاشکند و «لندن» برگزار می‌شود.

انگلستان یکی از بزرگترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان در اروپا است که مبادلات بازرگانی این 2 کشور در 9 ماه سال 2017 میلادی در سطح 115 میلیون و 900 هزار دلار قرار گرفته است.

هم‌اکنون در ازبکستان 567 واحد شرکت با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران انگلستان از جمله 396 واحد شرکت مشترک و 162 واحد شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران انگلیسی در زمینه‌های صنایع غذایی، معدن، داروسازی و نساجی و همچنین تجارت و خدمات فعالیت می‌کنند.

انگلستان استقلال این کشور را در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 18 فوریه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید