واکنش ترکیه به برگزاری نشست شرم الشیخ

    کد خبر :495630
نشست شرم الشیخ

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه انتقادهای شدیداللحنی را متوجه رهبران کشورهای مشارکت‌کننده در نشست مشترک اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا در شرم‌ الشیخ مصر کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از روسیاالیوم، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه در صفحه کاربری خود در توییتر، با بازنشر عکسی از 9 محکومی که ماه جاری میلادی در ارتباط با ترور «هشام برکات» (2015) دادستان سابق مصر اعدام شدند، انتقادهایی را علیه مشارکت‌کنندگان در نشست شرم‌الشیخ مطرح کرد.

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه زیر عکس مذکور نوشت: «این 9 جوان از سوی نظام السیسی( رئیس‌جمهوری مصر) اعدام شدند؛ نظامی که مقبول برخی کشورهای غربی و عربی حوزه خلیج‌فارس است. ننگ بر همگی آنها، آنها در این جنایت سهیم هستند.»

کالین در توییت دیگری نیز خطاب به «ژان کلود یونکر» رئیس کمیساریای اتحادیه اروپا و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، این سوال را مطرح کرد: «السیسی 9 جوان و شمار دیگری که در مجموع 46 نفر است را اعدام کرد. در حالی‌که شما همچنان در نشست اتحادیه اروپا- اتحادیه عرب در مصر حضور دارید؟ ارزش‌ها و اصول شما کجاست؟ ننگ بر تمام شما باد!»

پیش از این نیز در آستانه نشست شرم الشیخ، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه به همتای مصری خود به دلیل اعدام ده‌ها تن از زمان تصدی ریاست‌جمهوری تاخت.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد، که مقر آن در ژنو است، جمعه گذشته نسبت به اجرای عدالت در روند محاکمه 15 مصری که ماه جاری میلادی اعدام شدند، ابراز تردید و نگرانی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید