بیشترین مشکلات دختران آسیب دیده خراسان‌شمالی چیست؟

    کد خبر :495571
مشکلات دختران آسیب دیده

سرپرست امور اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی گفت: وجود مشکلات اقتصادی، حضور خیران در این نهاد را بیشتر کرده است.

زهرا زمانی فر با اشاره به اینکه دو مرکز برای دختران آسیب دیده و در معرض آسیب در بجنورد فعال است، اضافه کرد: هدف اصلی در این مراکز، توانمند سازی دختران و ارائه خدمات روانی و اجتماعی به آنان است اما در حال حاضر در مرکز روزانه با کمبود فضا مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در هر دوره شش ماهه 40 سهمیه برای پذیرش وجود دارد که در هر دوره نیز تقریبا سهمیه کامل استفاده می‌شود.

زمانی فر با بیان اینکه بسیاری از دخترانی که به این مراکز مراجعه می‌کنند نیازمند حمایت های روانی و اجتماعی هستند، افزود: بیشترین مشکل این دختران، اختلافات خانوادگی و اعتیاد خانواده ها است که از همین جهت خانواده آنان نیز از خدمات مشاوره‌ای استفاده می کنند.

سرپرست امور اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی عنوان کرد: در مراکز شبانه روزی به مدت شش ماه این دختران از خدمات استفاده می کنند و اگر بعد از شش ماه مشکلات آنان رفع نشد به مراکز شبه خانواده ارجاع داده می شوند.

به گفته وی برای توانمند سازی دختران، خدمات تحصیلی و شغلی آنان پیگیری می شود که اگر علاقه مند به کسب مهارت و یا حرفه ای بودند به فنی و حرفه ای معرفی می شوند.

زمانی فر با اشاره به اینکه شغل های مرتبط با دختران در دست بخش خصوصی است، اضافه کرد: شغل هایی مانند خیاطی و… که مورد استقبال دختران قرار می گیرد در دست بخش خصوصی است و حمایت در این حوزه نیازمند تخصیص اعتبار بیشتر است. در این حوزه نیازمند همکاری ارگان های دیگر هستیم تا بتوان توانمند سازی این قشر از دختران را انجام داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید