توصیه اقتصادی علی لاریجانی به دولت

    کد خبر :49512

علی لاریجانی صبح امروز در بدو ورود خود به استان گیلان در دیدار با آیت الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان اظهار داشت: آیت الله قربانی عالمی شاخص در تحولات نظریه اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آیت الله قربانی 70 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف نوشته است اذعان داشت: استان گیلان و جوامع اسلامی از کتاب‌های نوشته شده توسط آیت الله قربانی بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله مطهری فردی بود که در زمینه‌های علمی به دور از تعارفات نظر خود را بیان می‌کرد بیان داشت: قبل از پیروزی انقلاب شهید مطهری در سفر به استان گیلان و دیداری که با آیت الله قربانی داشت تاثیر زیادی از فضل و کمالات او گرفت.

لاریجانی با اشاره به نامگذاری سال‌های مختلف حول محور اقتصادی توسط مقام معظم رهبری اعلام داشت: امروزه اهمیت اقتصاد، دیگر مسائل کشور را به حاشیه برده و اصل بر حل مسائل اقتصادی است.

رئیس قوه مقننه دوری از جناح‌بندی سیاسی و تمرکز بر حل مسائل کشور را گامی موثر در حل معضلات اقتصادی بیان و خاطرنشان کرد: کشور نیازمند ایجاد تولید و اشتغال است.

لاریجانی با بیان اینکه دولت باید بیش از پیش به مسئله اقتصاد مقاومتی توجه کند عنوان داشت: همسویی و هماهنگی لازم برای حل مشکلات اقتصادی بین مجلس شورای اسلامی و دولت وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی با مصوابات و اقدامات خود از کارآفرینی توسط جوانان پشتیبانی می‌کنند گفت: فرهنگ کار و کارآفرینی باید در جوانان ایرانی ایجاد شود‌.

وی با اشاره به فاصله زیاد فرهنگی ایران با کشورهای پیشرفته در زمینه کار عنوان داشت: در کشوری مانند ژاپن افتخار افراد، کار بیش از حد زمان اداری است و آن‌ها هرگز بازنشسته شدن را نمی‌پسندند.

لاریجانی با اشاره به اینکه نامه‌های زیادی توسط جوانان برای دستگاه‌های مختلف دولتی جهت تقاضای کار و استخدام شدن در این دستگاه‌ها نوشته می‌شود بیان داشت: نیاز کشور تولید روز افزون و صادرات است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه بسیاری از رسانه‌ها روی مسائل سیاسی کشور تمرکز کرده‌اند خاطرنشان کرد: رسانه‌ها با اقتصاد محور شدن می‌توانند کمک شایانی در حل مسائل کشور داشته باشند.

لاریجانی داشتن پشتوانه دینی در مردم را قوت قلب برای گام برداشتن در ایجاد اشتغال خواند و اذعان داشت: روحانیت نقش موثری را در ایجاد فرهنگ کارآفرینی در جوانان ایفاء می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در 40 سال قبل 50 درصد از مردم کشور کره جنوبی در فقر مطلق زندگی می‌کردند گفت: تحول در نظام اقتصادی این کشور، تولید روز افزون و صادرات محصولات به اقصی نقاط جهان امروزه موجب درآمد 550 میلیارد دلاری سالانه این کشور از فروش تولیدات خود شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال دارد اظهار داشت: کشور امروزه نیازمند این است که مردم هرچه بیشتر در زمینه اشتغال و کارآفرینی کوشش کنند‌.

منبع:تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید