جایگاه ممتاز زنان و مادران در جامعه ایرانی نسبت به سایر کشورها

    کد خبر :494979

مسئول بسیج جامعه زنان با اشاره به جایگاه زن در خانواده و بالاخص “مادران” گفت: باید خانواده ایرانی را از هرگونه خطراتی حفظ کنیم. نهادهای مردم پایه و رسانه‌ها وظیفه دارند برای حفظ جایگاه مادران و مسائل تربیتی حساس باشند، چراکه اگر به چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم توجه نکنیم، ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور معادلات خانواده را از دست دهیم.

مینو اصلانی در آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: مادر نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری شخصیت، منش و آینده فرزندان دارد. هر چقدر مادران برای تربیت فرزندان برنامه‌ریزی و مطالعه داشته باشند در آینده فرزندانی سالم و صالح برای جامعه ایرانی تربیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مادران نقش کلیدی در پیشرفت خانواده و جامعه دارند، خاطرنشان کرد: زن محور سکون و آرامش خانواده است که می‌تواند اعضای خانواده را در کنار یکدیگر پایبند کند و پدر تکیه گاه محور خانواده است، لذا پدران ستون خیمه خانواده و مادران چتر عاطفی این ستون هستند.

مسئول بسیج جامعه زنان در ادامه با اشاره به ورود زندگی مدرن به جامعه ایرانی معتقد است: امروز پیچیدگی‌هایی در تربیت فرزندان به وجود آمده که والدین باید در این زمینه همکاری، همراهی و رفاه داشته باشند.

وی ادامه داد: باید خانواده ایرانی را از هرگونه خطری حفظ کرد، چرا که ما در برخی مسائل دچار چالش شده‌ایم و ممکن است برخی از فرزندان بعضاً از طریق شبکه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی حیازدا رفتارهایشان تغییر کند، لذا باید به فوریت به این مسائل پرداخته شود. در همین راستا ستاد ملی زن و خانواده باید در این زمینه جلساتی تشکیل دهد و برای این موضوعات برنامه‌هایی داشته باشد.

اصلانی معتقد است که نهادهای مردم پایه و رسانه‌ها وظیفه دارند برای حفظ جایگاه مادران و مسائل تربیتی حساس باشند، زیرا اگر به چالش‌های موجودی که در جامعه با آن مواجه هستیم توجه نکنیم، ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور معادلات خانواده را از دست دهیم.

مسئول بسیج جامعه زنان با اشاره به اینکه والدین به خصوص “مادر” در خانواده نسبت به کشورهای دیگر در موقعیت ممتازی قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به شکل‌گیری برخی روش‌های غلط در زندگی ایرانی و تغییر سبک زندگی خطراتی خانواده‌ها را تهدید می‌کند که باید والدین برای مواجهه با این خطرات مهارت‌های لازم را دریابند. با این وجود هنوز در سطح کلان حرمت برای مادران حفظ شده و فرزندان علی‌رغم اینکه ممکن است در تب و تاب جوانی باشند، احترام و حرمتی برای مادران قائل هستند.

وی در ادامه با اشاره به نقش زنان و مادران در پیشرفت جامعه تاکید کرد: یکی از شاخص‌های سبک زندگی ایرانی– اسلامی احترام به والدین به خصوص مادران و ایجاد فضای گفتمانی در خانواده است و در سیره حضرت زهرا (س) فضای گفتمانی به وضوح مشاهده می‌شود. اساساً زن به عنوان مادر، همسر و فرد اجتماعی در جامعه مطرح است که مادران سرزمین ما به تأسی از بانوی دو عالم می‌توانند پیشرفت قابل توجهی در جامعه داشته باشند. حضرت زهرا به عنوان مادر و فردی که مسیر تاریخ را تغییر داد، مبنایی برای شناسایی حق و باطل است لذا زمانی که الگوی مادران ما حضرت زهرا باشد، قطعاً مادران ایرانی نسبت به مسائل اجتماعی، فرا منطقه‌ای و بین‌المللی بی‌تفاوت نخواهند بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید