بازنگری در کنداکتور پخش شبکه یک

    کد خبر :494963
مدیر شبکه یک سیما

مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک سیما ضمن اشاره به تغییر رویکردهای این شبکه از رایزنی با معاونت سیما برای تغییرات اساسی در کنداکتور پخش این شبکه سراسری خبر داد.

مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک سیما در گفتگو با مهر با اشاره به ضرورت نوسازی در فرم و ساختار این شبکه تصریح کرد: شبکه یک نیازمند یک بازنگری جدی در کنداکتور است و این تغییر یکی از الزامات پیش روی شبکه یک است.

وی ادامه داد: شبکه یک از نظر جدول پخش با یکنواختی زیادی مواجه است، به‌طور مثال به دلیل تکثر بخش‌های خبری، امکان ابتکار عمل در جدول پخش وجود ندارد.

مدیر شبکه یک تصریح کرد: باید فضای تنفسی مناسب برای برنامه‌سازی ایجاد کنیم تا بتوان برنامه‌های متنوع با ذائقه مختلف برای مخاطب طراحی کرد.

زین‌العابدین درباره محدودیت کنداکتور برای تولید آثار جذاب و سرگرم‌کننده در شبکه نیز عنوان کرد: برنامه‌ریزی در این باره با شبکه نیست و باید در کنداکتور شبکه، بخش‌های خبر و آگهی بازرگانی در سطوح دیگری بازنگری شود.

وی با اشاره به پخش ۲ بخش خبری نزدیک به هم در کنداکتور روزانه شبکه اول اظهار کرد: در ساعت پیک پخش، بیشتر وقت به خبر ۱۹ و خبر ۲۱ و آگهی بازرگانی اختصاص دارد، بنابراین امکان جانمایی برنامه جدید وجود ندارد.

مدیر شبکه یک تصریح کرد: پیشنهاد ما به معاونت سیما این بوده که کنداکتور شبکه بازنگری شود. شبکه یک به‌عنوان شبکه ملی و رسمی، ترویج گفتمان انقلاب را در دستور کار دارد و در همین راستا تولید مستندهای فاخر متناسب با مأموریت و هویت شبکه یک در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان با اشاره به فعالیت جدید شورای اندیشه‌ورزی شبکه یک اعلام کرد: مسأله آینده‌پژوهی شبکه با توجه به گسترده شدن سپهر رسانه‌ای در کشور و همچنین ناظر بر متغیرهای جمعیت‌شناختی در دستور این شورا قرار دارد و امید داریم از درون این مباحث، پیشنهادات اجرایی پیش برنده‌ای استخراج شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید