چین: تجار برای فعالیت های اقتصادی و تجاری شان در چین مشکل امنیتی ندارند

    کد خبر :494718
چین

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر نبود امنیت برای صاحبان و مدیران موسسات تجاری خارجی در این کشور گفت: آنها برای فعالیت های اقتصادی و تجاری شان در چین مشکل امنیتی ندارند.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا؛ ‘گنگ شوانگ’ روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: شایعات بی اساس و غیرضروری در روزهای اخیر مبنی بر اینکه صاحبان شرکت های خارجی در چین دارای امنیت کافی نیستند منتشر شده است.

وی با اشاره به این اخبار و اظهارات مبنی بر اینکه مدیران ارشد اجرایی شرکت های خارجی دارای امنیت کافی نیستند، گفت: اینها اخباری نادرست است این مدیران کاملا دارای امنیت هستند و فعالیت های روزمره شان را بدون مشکل ادامه می دهند.

وی تاکید کرد: پکن از امنیت این مدیران و فعالیت های تجاری و اقتصادی آنها حراست می کند آنها از زمانی که وارد چین می شوند و فعالیت هایشان منطبق بر قانون باشد، هرگز با مشکلات و چالش های امنیتی روبرو نخواهند شد و امنیت آنها را چین تضمین می کند.

این سخنگو تصریح کرد که در سال 2018 میلادی 60 هزار موسسه جدید خارجی در این کشور به ثبت رسیده است که نزدیک به 69.8 درصد در مقایسه با سال قبل از آن رشد نشان می دهد و استفاده از سرمایه خارجی در چین با 3 درصد رشد به 135 میلیارد دلار رسیده است.

وی نقش موسسات خارجی در پیشبرد اصلاحات و توسعه اقتصادی در 40 سال گذشته در چین را بسیار مثبت و مفید توصیف کرد و گفت: راهبرد چین احترام متقابل و تجارت برد ـ برد است.

به دنبال دستگیری منگ وانژو مدیر ارشد مالی شرکت هواوی چین در کانادا شماری از اتباع این کشور در چین بازداشت شدند و پس از آن آمریکا و کانادا به شهروندانشان و بخصوص مدیران اجرایی شرکت های بزرگ نسبت به فعالیت و سفر به چین هشدار دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید