پاسخی به اعتراض و چرایی برگزاری آنلاین آزمون‌های کانون زبان

    کد خبر :494682
آنلاین آزمون‌های کانون زبان

معاون آموزشی کانون زبان ایران در واکنش به نگرانی خانواده برخی زبان‌آموزان مبنی بر آنلاین شدن آزمون‌های این کانون گفت: توجه ما معطوف به کیفیت یادگیری است. فناوری، امکان تحلیل پاسخ‌ها را به ما داده و کمک می‌کند که فرایندهای آموزشی را بهبود ببخشیم.

علیرضا اسلامی  در واکنش به نگرانی خانواده برخی زبان‌آموزان مبنی بر آنلاین شدن آزمون‌های کانون زبان ایران اظهار کرد: در امر زبان آموزی، برگزاری امتحانات به شیوه سنتی کمکی به تسهیل این فرایند نمی‌کند و اینکه امروز دانش آموز چیزی را حفظ کند و امتحان دهد و فردا فراموش کند یادگیری رخ نداده است. یادگیری از طریق تجربه زیسته، در معرض بودن، انگیزه و استفاده کاربردی در محیطی عاری از استرس حاصل می‌شود.

اسلامی با طرح این پرسش که رابطه یادگیری با آزمون‌ها چیست و آیا آزمون، یادگیری را تقویت می‌کند؟ گفت: اکنون بسیاری از افراد یک شب قبل امتحانات درس می‌خوانند و بعد از امتحان هم همه چیز از ذهنشان می‌رود و فراموش می‌کنند. در واقع این مدل درس خواندن، کمکی به فرایند یادگیری نمی‌کند.

وی افزود: هدف اصلی آزمون‌ها بازخوردگیری از یادگیری زبان آموزان است که این فرایند اکنون در طول کلاس‌ها به طور مداوم انجام می‌شود و با گسترش زیرساخت‌های تکنولوژی و از طریق اپلیکیشن‌ها در آینده‌ای نزدیک این بازخوردها به صورت مداوم و هفتگی از میزان یادگیری زبان آموزان انجام خواهد گرفت.

معاون آموزشی کانون زبان ایران درباره فواید آزمون‌های آنلاین گفت: کارشناسان ما با بررسی نظام‌های آموزشی موفق جهان به این نتیجه رسیدند که شیوه برگزاری فعلی آزمون‌ها کارکرد مناسبی ندارد و با رویکردهای جدید تلاش کردیم آزمون‌ها را آنلاین برگزار کنیم. این روش ضمن کاهش اضطراب بیهوده و مخرب زبان آموزان که به کاهش جاذبه و لذت زبان آموزی برای ایشان منجر شده است، به صرفه جویی در وقت و انرژی زبان آموزان و والدین ایشان می‌انجامد. از سوی دیگر با صرفه جویی در مصرف کاغذ، ما و والدین زبان آموزان سهم خود را در حفاظت از محیط زیست و صرفه جویی در مصرف آب فراوان تولید کاغذ ادا کرده‌اند و علاوه بر این زبان آموز فرصت خود ارزیابی و خودکنترلی پیدا می‌کند که در رشد و پرورش کودکان سهم به سزایی دارد.

اسلامی درباره بیشتر شدن امکان تقلب در آزمون‌های آنلاین اظهار کرد: در یک سیستم آموزشی یادگیری محور -و نه مدرک محور- موضوع و بحث تقلب، منتفی است زیرا زبان آموزان برای یادگیری وارد این سیستم آموزشی می شوند و نه برای مدرک؛ وقتی هدف پیشرفت و یادگیری باشد دیگر بحث مدرک گرایی کمرنگ می‌شود.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر آزمون‌های کتاب باز (اُپن بوک) در نظام‌های مختلف آموزشی هنوز جایگاه ویژه خود را دارند و در این آزمون‌ها امتحان به فرصت “بازآموزی” تبدیل می‌شود.

اسلامی افزود: توجه ما معطوف به کیفیت یادگیری است و تجربه کانون زبان ایران در تغییر شیوه برگزاری آزمون‌ها نشان داد که روش‌های نو می‌توانند ما را در حصول به اهداف با اثربخشی بیشتر یاری دهند و از این منظر جای نگرانی برای خانواده‌ها نیست. فناوری، امکان تحلیل پاسخ‌ها را به ما داده و کمک می‌کند که فرایندهای آموزشی را بهبود ببخشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید