پنتاگون ۱۰۰۰ سرباز دیگر به مرز مکزیک اعزام می‌کند

    کد خبر :494233
پنتاگون

پنتاگون با آغاز ماه آتی میلادی تعداد سربازانش در مرز با مکزیک را با اعزام ۱۰۰۰ سرباز دیگر به ۶۰۰۰ تن می‌رساند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اقدام از سوی وزارت دفاع آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا توجه خود را به ایمن سازی مناطق دور افتاده مبادی ورودی و خروجی قانونی در مرز معطوف کرده است.

یکی از مقام‌های ارشد پنتاگون گفت، حدود ۱۰۰۰ سرباز دیگر قرار است در مرز با مکزیک مستقر شوند تا به نصب سیم خاردار و سیستم‌های بازداشت بپردازند.

این مقام مسئول همچنین گفت که تاکنون، نیروهای نظامی ۷۰ مایل سیم خاردار نصب کرده، مبادی ورود و خروج را تقویت کرده، برای مهاجران اقدامات درمانی انجام داده و از طریق هوایی به پشتیبانی مأموران گمرک حفاظت مرزی اقدام کرده‌اند.

این مقام ارشد پنتاگون ادامه داد: این مأموریت انجام شده است. ما اکنون در حال انتقال نیرو برای پشتیبانی از مناطق بین مبادی ورودی و خروجی هستیم. ما در حال نصب ۱۴۰ مایل دیگر سیم خاردار هستیم و ۳۰ درصد کار را انجام داده‌ایم و با استقرار هیأت‌های نظارتی و شناسایی به پشتیبانی مأموران گمرک و مرزی می‌پردازیم. این مأموران از حسگرهای کار گذاشته شده در زمین برای تشخیص و نظارت مهاجرانی استفاده می‌کنند که به صورت غیرقانونی از مرز عبور می‌کنند.

این استقرار نیروهای جدید ارتش در مرز در حالی صورت می‌گیرد که ترامپ به دنبال گرفتن ۶.۱ میلیارد دلار از بودجه پنتاگون بدون مجوز از کنگره برای تأمین اعتبار برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک است.

۶۰۰۰ سربازی که پنتاگون گفته تا اول مارس در مرز می‌مانند، شامل ۲۱۰۰ سرباز گارد ملی می‌شوند. این افراد برای کمک به کاستن از فشار بر روی مأموران گمرک و حفاظت مرزی مستقر شده‌اند.

فرمانداران در کالیفرنیا و نیومکزیکو دستور خروج اکثر این گارد ملی را از مرز در ایالت‌های خود داده و گفته‌اند که این استقرار یک نمایش سیاسی است؛ به همین دلیل، مجموع تعداد گارد ملی مستقر در مرز به زودی کاهش می‌یابد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفته بود که قانونگذاران قرار است روز سه شنبه به اقدامی در جهت رد اعلام وضعیت فوق العاده ملی ترامپ رأی بدهند.

دموکرات‌ها انتظار دارند که برخی از جمهوری خواهان از مجلس نمایندگان و سنا حمایت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید