رئیس اتحادیه طباخان: کله پاچه دام‌های وارداتی بین اتحادیه‌ها توزیع نشده

    کد خبر :494214
اتحادیه طباخان

رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله پاچه و سیرابی گفت: به هیچ صنفی کله پاچه‌های وارداتی را نداده‌اند درحالی که ما نیز در مزایده شرکت کردیم و نرخ هم اعلام کردیم اما به ما داده نشد!

حسین رواسیان رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله پاچه و سیرابی در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با توزیع کله پاچه دام‌های وارداتی رومانیایی بین اتحادیه‌ها اظهار کرد: هیچ کله پاچه‌ای از دام‌های وارداتی بین اتحادیه‌ها توزیع نشده و این کله پاچه‌ها به مزایده گذاشته شده و از این طریق بیشتر محصولات به دست دلالان و واسطه‌ها افتاده است.

وی افزود: البته میزان این کله پاچه‌ها هم بسیار کم است و روزانه حدود هزار راس دام ذبح می‌شود که توزیع آن تاثیری بر شرایط فعلی بازار نخواهد داشت.

رواسیان در ادامه با بیان اینکه این کله پاچه‌ها به واسطه دلالان و واسطه‌ها به قیمت بالاتر عرضه می‌شود، تصریح کرد: به هیچ صنفی کله پاچه‌های وارداتی را نداده‌اند درحالی که ما نیز در مزایده شرکت کردیم و نرخ هم اعلام کردیم اما به ما داده نشد!

رواسیان تاکید کرد: ما پیشنهاد دادیم هر چقدر قیمت دارد و ارزش‌گذاری شده کله پاچه‌ها را به صنوف بدهند اما باز هم این کار را نکردند و وضعیت قیمت کله پاچه به شکل قبل به صورت ثابت باقی مانده است.

وی با اشاره به تاثیر کشتار دام وارداتی بر بازار عنوان کرد: کشتار دام بر روی قیمت بی‌تاثیر نیست اما به این زودی در بازار موثر نخواهد بود.

رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله پاچه و سیرابی تاکید کرد: در صورتی قیمت در بازار شکسته می‌شود که هر روز بیش از ۱۵ هزار راس دام در تهران و حومه کشتار شود که بتواند کمی اوضاع اعضای صنوف را بهتر کند اما در حال حاضر کشتاری که در تهران و حومه آن انجام می شود حدود ۵۰۰۰ رأس است که یک سوم نیاز را تامین می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر همه چیز در دست واسطه است و این افراد به دنبال مشتری می‌گردند که پول بیشتری بدهد آن هم مشتری که شغل و حرفه این کار را ندارد.

رواسیان در ادامه تصریح کرد: در این موقعیت که مردم نیازمند هستند دلال با افزایش قیمت آن را توزیع می‌کند. البته کله پاچه قیمت بالایی دارد و قیمت آن تاکنون کاهشی نداشته است.

رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله پاچه و سیرابی با اشاره به قیمت کله پاچه در بازار خاطرنشان کرد: از آنجایی که قیمت کله‌پاچه برای واحدهای صنفی آزاد است، قیمت‌ها باهم متفاوت است و نمی‌توان نرخ مشخصی برای آن تعیین کرد اما بهترین نوع کله پاچه آماده طبخ و درجه یک تا کنون ۱۱۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده که مربوط به گوسفند ایرانی و کشتار روز است.

رواسیان اذعان داشت: کله پاچه‌های دام‌های وارداتی مستقیماً به دست اتحادیه‌های صنفی نرسیده و دلالی که پوست، روده و آلایش را به صورت کامل خریداری می‌کند به صورت تفکیکی به واحدهای صنفی و واسطه‌های دیگر می فروشد که این اقدام باعث اختلال در بازار شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید