دیدار «خلیل زاد» با نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه

    کد خبر :493919
خلیل زاد

نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور افغانستان با همتای روسی خود دیدار و در مورد مذاکرات صلح افغانستان، به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش بازتاب به نقل از افق، «زلمی خلیل‌زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغاستان دیدار و گفتگو کرد.

خلیل‌زاد در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت که در این دیدار دو طرف در مورد چگونگی صدور ویزا برای هیئت مذاکره کننده طالبان از جانب سازمان ملل و تشکیل یک هیئت مذاکره کننده که در آن نمایندگان دولت و احزاب سیاسی افغانستان حضور داشته باشند، بحث و تبادل نظر کردند.

گفته می‌شود که خلیل‌زاد با کابلوف در سفارت روسیه در آنکارا پایتخت ترکیه دیدار کرده است.

این نخستین دیدار خلیل‌زاد با نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان است. این دیدار در حالی صورت گرفته است که پیش از این کابلوف گفته بود آمریکا در افغانستان شکست خورده است و باید نیروهای خود را از افغانستان خارج کند.

روسیه در ۶ ماه اخیر دو بار میزبان نشست نمایندگان طالبان با نمایندگان کشورهای منطقه و احزاب سیاسی مخالف دولت افغانستان، بوده است.

خلیل‌زاد در حالی با نماینده روسیه در مورد صدور ویزا از جانب سازمان ملل به هیئت مذاکره کننده طالبان گفتگو کرده است که پیش از این گروه طالبان گفته بود، اعضای تیم مذاکره کننده این گروه به دلیل تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل متحد نتوانسته اند با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان دیدار کنند.

قرار است تا دو روز دیگر، پنجمین دور مذاکره نمایندگان آمریکا و طالبان در دوحه پایتخت قطر برگزار شود.

رویترز به نقل از منابع نزدیک به طالبان گزارش داد که «ملاغنی برادر» از بنیانگذاران گروه طالبان، قرار بود در این نشست شرکت کند اما به خاطر شامل بودن در لیست سیاه سازمان ملل نمی تواند در این نشست شرکت کند.

اما گروه طالبان این ادعا را رد کرد و گفت که این گروه هیئت مذاکره کننده خود را تعیین کرده است و شخص دیگری حق اضافه شدن به آن را ندارد.

پیش از این گروه طالبان هیئت ۱۴ نفری مذاکره کننده صلح را به رهبری «شیرمحمد عباس استانکزی» رئیس پیشین دفتر سیاسی طالبان در قطر، تعیین کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید