تدوین راهبردهای جدی مقابله با فساد در شهرداری تهران

    کد خبر :493875
مبارزه با فساد در شهرداری تهران

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران با بیان اینکه در فرآیند مقابله با فساد نباید به توصیه‌های کلی اکتفا کرد و باید با اقدامات روش‌مند آن را در دستور کار قرار داد، تاکید کرد: تلاش برای رفع هر گونه فساد سیستمی و ناکارآمدی که اعتماد عمومی به مدیریت شهری را خدشه‌دار می‌کند، باید مورد توجه قرار گیرد.

سکینه اشرفی در نشست بررسی سند راهبردی مبارزه با فساد در شهرداری تهران با اشاره به انجام پژوهش کاربردی برای تدوین سند راهبردی مقابله با فساد در شهرداری تهران اظهار کرد: تاکنون انجام مطالعه در این حوزه مورد توجه نبوده و از این‌رو، انجام این پژوهش قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: باید با توجه به قوانین، مقررات و اسناد فرادستی ضمن تبیین و تحلیل آنها برای فهرست‌گذاری و تقسیم‌بندی موارد بر اساس دو محور پیشگیری و پیگیری و تطبیق راهبردهای مقابله با فساد عمل کرد.
معاون شهردار تهران در این مورد ادامه داد: توجه به مسئله‌یابی (تبیین)، فرایندیابی، تشخیص و ارائه راه‌حل در مقابله با فساد و به عبارت دیگر توجه به دانش، ضمن این که صرفا به توصیه‌های کلی اکتفا نکرده، راه را برای روش‌مند نمودن اقدامات مهیا می‌کند. برای ارائه بسترها و مصادیق فساد باید توجه ویژه‌ای به نظر ذی‌نفعان متعدد شهرداری تهران شامل کارکنان، اعضای شورای شهر، پیمانکاران و مسئولان اجرایی داشت.
اشرفی در ادامه برای عملیاتی کردن پیشنهادهای ارائه شده برای مقابله با فساد تاکید کرد: تبیین و تدوین راهبردهای مقابله با فساد توسط ذی‌نفعان شهرداری علی‌الخصوص کارکنان، ایجاد فهم مشترک در مورد مسائل و تلاش برای رفع هرگونه فساد سیستمی و ناکارآمدی که اعتماد عمومی به مدیریت شهری را خدشه‌دار می‌کند، باید مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین از ایجاد نظام ارزیابی اثربخشی سیاست‌ها و اقدامات در شهرداری تهران خبر داد و افزود: بر اساس این نظام تمام مداخلات سیاستی برای رفع چالش‌های موجود مورد ارزیابی و پایش قرار گرفته و بر این اساس رویه‌ها و فرایندهای متداول و معمول نیز مورد بازنگری قرار می‌گیرد و در صورت نداشتن اثربخشی مناسب در بهبود و اصلاح سیستم، در برنامه توقف و یا تغییر انجام می‌شود.
به گزارش ایسنا، براساس گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، همچنین در ابتدای این نشست روح‌الله شهیدی‌پور، مدیرکل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت شهرداری تهران، درباره تاریخچه و لزوم اجرای این پژوهش، گروه تحقیق به ارائه محورهای مهم و کلیدی مطالعه انجام گرفته پرداخت.
در ادامه این نشست ابراهیم شیخ، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، رمضان امینی، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، علیرضا آقایی، دبیر ستاد ارتقا سلامت و مبارزه با فساد اداری شهرداری تهران و مرتضی احمدی عضو کمیته شفافیت و شهر هوشمند نکات خود را در مورد پژوهش صورت گرفته، ارائه کردند و محمد نعیمی‌پور و محمدرضا واعظ مهدوی که به عنوان صاحب‌نظر در نشست حضور داشتند، اهمیت رسیدگی به مسئله فساد و راهبردهای مقابله را مورد توجه قرار دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید