افزایش تولید نفت آمریکا بالا رفتن قیمت‌ها را محدود کرد

    کد خبر :493687
تولید نفت آمریکا

روز جمعه، امیدواری نسبت به خاتمه اختلافات تجاری پکن و واشنگتن و نیز توافق کاهش تولید اوپک پلاس، قیمت‌های نفت را تقویت کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز جمعه، امیدواری نسبت به خاتمه اختلافات تجاری پکن و واشنگتن و نیز توافق کاهش تولید اوپک پلاس، قیمت‌های نفت را تقویت کرد.

نرخ پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت(بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت)، تا ساعت ۱۲:۴۷ به وقت تهران، ۱۲ سنت یا ۰.۱۸ دلار، نسبت به قیمت بسته شده دیشب، بالا رفت و به ۶۷.۳۱ دلار رسید که فاصله ناچیزی با رکورد ۶۷.۳۸ دارد و بالاترین قیمت سال ۲۰۱۹ میلادی به شمار می رود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱۷ سنت یا ۰.۳۰ دلار بالا رفت و به ۵۷.۱۳ دلار رسید که تنها اندکی از رکورد ۲۰۱۹ آن (۵۷.۵۵ دلار) که در طول این هفته ثبت شده بود، پایین‌تر است.

تاجران می‌گویند قیمت‌های نفت درحالی رشد کردند که امیدها در مورد این‌که چین و آمریکا بتوانند قبل از ضرب‌الاجل ۱ مارچ، به یک توافق تجاری دست پیدا کنند، افزایش یافته است.

گلدمنساکس در یادداشتی به مشتریان، پیش‌بینی خود از میانگین سطح تولید ۲۰۱۹ اوپک را از ۳۱.۹ میلیون بشکه در روز به ۳۱.۱ میلیون بشکه در روز کاهش داد.

اما افزایش تولید نفت خام آمریکا همچنان ادامه دارد و رشد قیمت‌های نفت را محدود کرده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که در هفته اخیر، میزان تولید نفت آمریکا به رکورد ۱۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.

این به معنای این است که تولید نفت خام آمریکا از آغاز ۲۰۱۸ تا کنون، ۲.۵ میلیون بشکه در روز رشد کرده و نسبت به سطح تولید ۲۰۱۳ با رشد ۵ میلیون بشکه در روز مواجه شده است.

آمریکا اولین کشوری در تاریخ است که تولید نفت خام آن از ۱۲ میلیون بشکه در روز فراتر رفته است.

این هفته صادرات نفت آمریکا به رکورد ۳.۶ میلیون بشکه در روز رسید و تا پایان سال به ۴.۶ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید